مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان گفت: در همایش کشوری «به استقبال نوروز» پایگاه میراث جهانی بم به عنوان پایگاه نمونه و برتر کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ فریدون فعالی سه‌ شنبه ۱۶ اسفند ماه ۱۴۰۱ به برگزاری دومین همایش “به استقبال نوروز” با حضور وزیر میراث‌ فرهنگی و مسئولان کشوری در محل آمفی تئاتر این وزارتخانه اشاره و اظهار کرد: پایگاه میراث جهانی بم و منظر فرهنگی آن، بواسطه اهتمام در امر مرمت، حفاظت و ساماندهی ارگ تاریخی بم و همچنین معرفی شایسته این اثر در مراسم “نوروزگاه ۱۴۰۱” از بین ۱۵۳ پایگاه میراث جهانی و ملی کشور به عنوان پایگاه نمونه و برتر کشور انتخاب شد.

وی افزود: در این مراسم وزیر میراث‌ فرهنگی از دکتر محسن قاسمی، به عنوان مدیر نمونه کشوری در حوزه پایگاه‌ های میراث‌ فرهنگی تجلیل کرد.

مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان کرمان خاطرنشان کرد: در سال‌ های گذشته فعالیت‌ های موثری در زمینه مرمت و بازسازی ارگ تاریخی بم انجام شده است؛ که خوشبختانه در همایش مذکور به بهترین شکل از مدیر و پرسنل پر تلاش پایگاه میراث جهانی بم تقدیر شد.