سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با اشاره به نظارت بهداشتی این اداره کل در کشتارگاه‌های گوشت استان از ضبط و معدوم‌سازی 1 هزارم درصد دام به ازای تعداد دام های کشتار شده در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، دکتر حمزه آقاپور کاظمی،با اشاره به نظارت دقیق همکاران ناظر بهداشتی و ناظرین شرعی کشتارگاه‌ها در مدت 1 ماه طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان تا پایان تعطیلات عید افزود: در این مدت تعداد 43 هزار 580 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه ها دامی استان کشتار شد که دراین‌بین تنها 48 رأس آن به دلایل مختلف بهداشتی ضبط و معدوم شد.

وی ادامه داد: میزان وزن استحصالی از این کشتار 1 میلیون 490 هزار 868 کیلوگرم بوده که دراین‌بین 662 هزار 435 کیلوگرم مربوط به دام سبک مانند گوسفند، بز و ... و 828 هزار و 433 کیلوگرم مربوط به دام سنگین مانند گاو و گوساله بوده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از نظارت بهداشتی در هنگام عرضه آن در فروشگاه‌ها و قصابی‌های خبر داد و تأکید کرد: مردم به هیچ عنوان گوشت قرمز را از مراکز غیرمجاز تهیه نکرده و حتماً به برچسب و مهر دامپزشکی بر روی لاشه گوشت دقت نمایند تا خدای نکرده از گوشت‌های کشتار غیر مجاز برای مصارف خود استفاده نکنند.