نظارت بهداشتی دقیق سازمان دامپزشکی، ضامن سلامت گوشت قرمز در بازار

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران با اشاره به نظارت بهداشتی این اداره کل در کشتارگاه‌های گوشت استان از ضبط و معدوم‌سازی 1 هزارم درصد دام به ازای تعداد دام های کشتار شده در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، دکتر حمزه آقاپور کاظمی،با اشاره به نظارت دقیق همکاران ناظر بهداشتی و ناظرین شرعی کشتارگاه‌ها در مدت 1 ماه طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان تا پایان تعطیلات عید افزود: در این مدت تعداد 43 هزار 580 رأس دام سبک و سنگین در کشتارگاه ها دامی استان کشتار شد که دراین‌بین تنها 48 رأس آن به دلایل مختلف بهداشتی ضبط و معدوم شد.

وی ادامه داد: میزان وزن استحصالی از این کشتار 1 میلیون 490 هزار 868 کیلوگرم بوده که دراین‌بین 662 هزار 435 کیلوگرم مربوط به دام سبک مانند گوسفند، بز و ... و 828 هزار و 433 کیلوگرم مربوط به دام سنگین مانند گاو و گوساله بوده است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران از نظارت بهداشتی در هنگام عرضه آن در فروشگاه‌ها و قصابی‌های خبر داد و تأکید کرد: مردم به هیچ عنوان گوشت قرمز را از مراکز غیرمجاز تهیه نکرده و حتماً به برچسب و مهر دامپزشکی بر روی لاشه گوشت دقت نمایند تا خدای نکرده از گوشت‌های کشتار غیر مجاز برای مصارف خود استفاده نکنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha