سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان گفت: صادرات غیرنفتی استان کرمان با توجه به توان حوزه‌ های معدنی، کشاورزی، گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌ تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن‌ زاده امروز چهارشنبه ۷ تیر ماه در کارگروه توسعه صادرات استان با حضور وبیناری رایزن‌ های بازرگانی ایران در ۱۸ کشور، عنوان کرد: ظرفیت صادرات غیرنفتی استان کرمان ۳ میلیارد دلار است؛ که با توجه به توان استان در حوزه های معدنی، صنایع دستی، کشاورزی و گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌ تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به نگاه دولت سیزدهم در توسعه فعالیت‌ های تجاری با کشورهای مختلف گفت: تعداد رایزن‌های بازرگانی ایران در دولت سیزدهم به ۲۰ نفر در کشورهای همسایه و هدف رسیده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، هدف این نشست را معرفی ظرفیت‌ های استان به بازرگانان در خارج کشور عنوان و بیان کرد: با ارتباط تولید کننده و تجار با بازرگانان یک مرحله از کار بازرگانی و صادرات در خارج از کشور کاسته می‌ شود و علاوه بر کاهش هزینه‌ ها، به واسطه اعتبار رایزن‌ ها، بازار بهتری انجام می‌ شود.

حسن‌ زاده، این ارتباط را موجب حضور موثرتر کالاهای استان در بازارهای بین‌ المللی و با نشان کرمان دانست و ادامه داد: از سوی دیگر رایزن‌ های بازرگانی ایران می‌ توانند نیازهای بازارهای هدف را به ما اعلام کنند؛ تا تولیدکنندگان در این مسیر قدم بردارند و تولیدات صادرات محور و هدفمند داشته باشیم.

وی؛ هدف فعلی استان را در محصولات گلخانه‌ ای، پسته، خرما و گیاهان دارویی عنوان و تصریح کرد: حمل و نقل هوایی در جنوب استان را برای صادرات محصولات کشاورزی که نیاز به حمل سریع دارند، با سازمان هواپیمایی در حال پیگیری داریم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان ابراز داشت: بندر خشک را به عنوان لجستیک در حال پیگیری داریم، اما مهمترین مسئله حمل و نقل هوایی در جنوب استان کرمان است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/