"کرمان"سرزمینی با ظرفیت ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی

سرپرست معاونت هماهنگی اقتصادی استانداری کرمان گفت: صادرات غیرنفتی استان کرمان با توجه به توان حوزه‌ های معدنی، کشاورزی، گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌ تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن‌ زاده امروز چهارشنبه ۷ تیر ماه در کارگروه توسعه صادرات استان با حضور وبیناری رایزن‌ های بازرگانی ایران در ۱۸ کشور، عنوان کرد: ظرفیت صادرات غیرنفتی استان کرمان ۳ میلیارد دلار است؛ که با توجه به توان استان در حوزه های معدنی، صنایع دستی، کشاورزی و گردشگری و صنایع پایین دستی محصولات معدنی می‌ تواند به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به نگاه دولت سیزدهم در توسعه فعالیت‌ های تجاری با کشورهای مختلف گفت: تعداد رایزن‌های بازرگانی ایران در دولت سیزدهم به ۲۰ نفر در کشورهای همسایه و هدف رسیده است.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان، هدف این نشست را معرفی ظرفیت‌ های استان به بازرگانان در خارج کشور عنوان و بیان کرد: با ارتباط تولید کننده و تجار با بازرگانان یک مرحله از کار بازرگانی و صادرات در خارج از کشور کاسته می‌ شود و علاوه بر کاهش هزینه‌ ها، به واسطه اعتبار رایزن‌ ها، بازار بهتری انجام می‌ شود.

"کرمان"سرزمینی با ظرفیت ۱۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی

حسن‌ زاده، این ارتباط را موجب حضور موثرتر کالاهای استان در بازارهای بین‌ المللی و با نشان کرمان دانست و ادامه داد: از سوی دیگر رایزن‌ های بازرگانی ایران می‌ توانند نیازهای بازارهای هدف را به ما اعلام کنند؛ تا تولیدکنندگان در این مسیر قدم بردارند و تولیدات صادرات محور و هدفمند داشته باشیم.

وی؛ هدف فعلی استان را در محصولات گلخانه‌ ای، پسته، خرما و گیاهان دارویی عنوان و تصریح کرد: حمل و نقل هوایی در جنوب استان را برای صادرات محصولات کشاورزی که نیاز به حمل سریع دارند، با سازمان هواپیمایی در حال پیگیری داریم.

سرپرست معاونت اقتصادی استانداری کرمان ابراز داشت: بندر خشک را به عنوان لجستیک در حال پیگیری داریم، اما مهمترین مسئله حمل و نقل هوایی در جنوب استان کرمان است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha