رشد ۲۰۰ درصدی فعالیت‌ های فرهنگی هنری در استان کرمان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از رشد بیش از ۲۰۰ درصدی فعالیت‌ های فرهنگی و هنری در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محسن روحی با اعلام این خبر بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌ های صورت گرفته در بخش‌ های مختلف فرهنگ و هنر استان؛ در فعالیت های فرهنگی هنری در بازه زمانی ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ رشد بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌ هایی که در دوره جدید با جدیت پیگیری می‌ کنیم تحقق عدالت فرهنگی است، اظهار کرد: اقدامات انجام شده در این دوره تنها متوجه مرکز استان نبوده و شهرستان‌ ها نیز به عنوان خط مقدم در نبرد فرهنگی همواره مورد توجه هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای تحقق عدالت فرهنگی مانند اجرای طرح رایگان هنر، تلاش برای تکمیل طرح های ناتمام، حمایت از تولیدات خلاقانه و با کیفیت و... افزود: تأکید ما بر اجرای برنامه‌ های با کیفیت فرهنگی هنری با مرجعیت فرهنگ و ارشاد اسلامی است؛ زیرا کارهایی که با توجه به موضوعات روز، سلیقه مخاطب و نیاز جامعه تولید شوند؛ سبب جذب مخاطب و همچنین حفظ شأن مخاطب می‌ شود.

روحی با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است تا گره‌های موجود را باز کرده و موانع را کنار بزنیم، خاطرنشان کرد: بی شک رشدی که در فعالیت‌ های فرهنگی هنری استان شاهد هستیم؛ نتیجه همکاری، همدلی، هم‌ افزایی و تلاش متعهدانه تمامی همکاران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اهالی فرهنگ و هنر استان است؛ که با وجود مشکلات موجود تمام همت خود را به کار بسته‌ اند تا فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی را به جایگاه اصلی خود برسانند و این امر قابل تقدیر است.

وی در ادامه به ارائه آماری از اقدامات انجام شده در سال ۱۴۰۲ پرداخت و تصریح کرد: در سال جاری شاهد رشد ۷ درصدی در طرح های عمرانی فعال در عرصه فرهنگ و هنر، رشد ۳۴ درصدی در تعداد مجوزهای موسسات هنری استان، رشد ۲۰۰ درصدی تعداد اجراهای صحنه‌ ای، رشد ۵۰ درصدی تعداد افراد بیمه شده قرآنی و رشد ۲۰۰ درصدی اجرای تئاتر صحنه‌ ای بودیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان اذعان داشت: افزایش تعداد چاپخانه‌ های استان به ۱۸۰ چاپخانه، افزایش تعداد کانون‌ های آگهی و تبلیغاتی به ۳۰۴ کانون، افزایش تعداد مجوز رسانه و نشریات به ۴۰۵، رسیدن تعداد موسسات فرهنگی و هنری استان به ۲۸۹، ایجاد ۱۲۲ شغل و افزایش تعداد آموزشگاه‌ های آزاد هنری به ۲۰۳ آموزشگاه، از دیگر دستاورهای فرهنگی هنری استان ۶ ماه نخست سال جاری است./ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha