استاندار کرمان، کمک به فعالیت کامل واحدهای نیمه فعال، فعال کردن واحدهای راکد و تکمیل پروژه‌ های با پیشرفت بالا را سه اولویت اصلی استان در سال جاری برشمرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از استانداری کرمان؛ محمد مهدی فداکار در نخستین جلسه شورای اداری استان کرمان در سال ۱۴۰۳ به اهمیت سرمایه‌ گذاری و اشتغالزایی اشاره و عنوان داشت: با واگذاری زمین‌ های طرح نهضت ملی مسکن، اکنون به کمک جدی بانک‌ ها و دستگاه‌ های زیرساختی آب، برق و گاز نیاز داریم.

وی با اشاره به نامگذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و اهمیت مباحث اقتصادی، افزود: همه دستگاه‌ های زیرساختی با حداکثر انعطاف‌ پذیری و ظرفیت قانونی باید پای کار باشند و پشتیبانی کنند.

استاندار کرمان، ابراز داشت: هدف، افزایش تولید و حداکثر استفاده از ظرفیت‌ های ایجاد شده است‌.

فداکار تصریح کرد: بنگاه‌ های بزرگ پیشران اقتصاد هستند، اما اشتعال عمده در شرکت‌ های متوسط و کوچک است که باید تقویت شوند، بخش خصوصی و مردم هم عمدتا در این حوزه‌ ها می‌ توانند فعالیت داشته باشند.

وی، خطاب به فرمانداران گفت: طرح‌ های شهرستان‌ های خود را آماده کنید، تا با هماهنگی معاونت اقتصادی جمع‌ بندی آنها را داشته باشیم، که اولویت‌ های استان مشخص و تسهیلات و تخصیص اعتبارات را بگیریم.

استاندار کرمان تصریح کرد: دستگاه‌ ها نیز پیشنهادات خود را برای تحقق شعار سال به معاونت اقتصادی استانداری اعلام کنند.

فداکار، سه اولویت اصلی استان در سال جاری را برشمرد و عنوان کرد: کمک به فعالیت کامل واحدهای نیمه فعال، فعال کردن واحدهای راکد و تکمیل پروژه‌ های با پیشرفت بالا در اولویت قرار دارد.

وی افزود: حوزه دانش‌ بنیان به ویژه اقتصاد دیجیتال حوزه پیشرانی است، که باید فعال شود.

استاندار کرمان خاطرنشان ساخت: ادارات کل صمت و جهاد کشاورزی شمال و جنوب، مجموعه‌ های غیرفعال و راکد خود را تا آخر تعطیلات نوروزی اعلام کنند؛ تا در جلسات جداگانه برای آنها تصمیم‌ گیری شده و حداکثر ظرفیت قانونی را بکار گیریم.