جشن گلریزان کرمان ها به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، شرکت ها و مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد یکشنبه شب ۱۹ فروردین با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، خیرین، مدیران شرکت‌ ها و بنگاه‌ های اقتصادی استان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه یکشنبه ۱۹ فروردین‌ ماه جاری در جشن گلریزان با عنوان «آزادی به‌ وقت افطار» در مرکز استان اظهار کرد: جشن‌ های گلریزان با هدفی بزرگ برای رفع مشکل از همنوعان و کمک به‌آزادی زندانیانی‌ ست که ناخواسته و بدون جرم، قصور و تقصیر و فقط به‌علت بدهی مالی وارد زندان‌ ها شده‌ اند.

وی بیان کرد: باید به‌ عنوان تکلیف الهی دست‌ به‌ دست هم دهیم و با کمک خیران در استان کرمان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با بسیج همه امکانات در استان کرمان و با بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های اقتصادی و بنگاه‌ های اقتصادی کوچک و بزرگ استان کرمان در سال گذشته ۲۲ و نیم میلیارد تومان در جشن‌ های گلریزان جمع‌آوری شد و طی سال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هزینه کردیم و ۳۱۸ نفر آزاد شدند.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: بدهی زندانیان جرایم غیرعمدی که آزاد شدند برابر با ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۳۰۰ میلیارد تومان از شاکیان رضایت گرفته شد و ۳۰۰ میلیارد توان باقیمانده هم توسط مددجویان، تسهیلات بانکی و ستاد دیه پرداخت شد.

وی ابراز داشت: هم‌ اکنون ۲۳۱ نفر در زندان‌ های استان کرمان برای بدهی مالی مانند مهریه، نفقه و محکومیت مالی به‌ سر می‌ برند و منتظرند در جشن‌ های گلریزان زمینه آزادی آنها فراهم شود.

این مقام قضایی اظهار داشت: برای جشن‌ های گلریزان امسال جمع‌آوری ۵۰ میلیارد تومان را هدف‌ گذاری و پیش‌ بینی کردیم تا با کمک خیران و بنگاه‌ های اقتصادی بتوانیم به این هدف برسیم و لذا ضرورت دارد همکلاری لازم انجام شود.

رحمان جلالی معاون استاندار کرمان در این جشن گلریزان با عنوان «آزادی به‌وقت افطار» در مرکز استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو سال است به مردمی‌ کردن کارها تاکید زیادی دارند و ایشان می‌ فرمایند «خروج مردم از عرصه‌ های مختلف جزو سیاست راهبردی دشمن است و سیاست راهبردی امام راحل هم به‌ عرصه آوردن مردم بود».

وی بیان داشت: ستاد دیه به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفت، چرا که نقش ویژه‌ ای به عنوان حلقه میانی در مردمی‌ سازی جشن‌ های گلریزان دارد و باید از آنها تقدیر و تشکر کرد. ظرفیت رسانه‌ ها یکی از بسترهایی‌ ست که مردم را به عرصه می‌ آورد و این اتفاق مبارک را در سال‌ های گذشته شاهد بوده‌ ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه جشن گلریزان ریشه در سنت ایرانی اسلامی ما دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت رسانه برای رونق بیشتر جشن‌ های گلریزان استفاده کرد و یاد شهید لاجوردی بنیانگذار جشن‌ های گلریزان باید هر ساله گرامی داشته شود.