کد خبر: 215359
۲۰ فروردین ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲

طعم شیرین آزادی به وقت افطار در گلریزان کرمانی ها

۲۳۱ زندانی جرائم غیرعمد در انتظار دستان پرمهر خیرین
طعم شیرین آزادی به وقت افطار در گلریزان کرمانی ها

جشن گلریزان کرمان ها به مناسبت ماه مبارک رمضان و با هدف آزادی زندانیان جرائم غیر عمد با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان؛ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان؛ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، شرکت ها و مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ جشن گلریزان ویژه آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد یکشنبه شب ۱۹ فروردین با حضور نماینده ولی‌ فقیه در استان و امام جمعه کرمان، رئیس کل دادگستری استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان، خیرین، مدیران شرکت‌ ها و بنگاه‌ های اقتصادی استان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین ابراهیم حمیدی شامگاه یکشنبه ۱۹ فروردین‌ ماه جاری در جشن گلریزان با عنوان «آزادی به‌ وقت افطار» در مرکز استان اظهار کرد: جشن‌ های گلریزان با هدفی بزرگ برای رفع مشکل از همنوعان و کمک به‌آزادی زندانیانی‌ ست که ناخواسته و بدون جرم، قصور و تقصیر و فقط به‌علت بدهی مالی وارد زندان‌ ها شده‌ اند.

وی بیان کرد: باید به‌ عنوان تکلیف الهی دست‌ به‌ دست هم دهیم و با کمک خیران در استان کرمان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: با بسیج همه امکانات در استان کرمان و با بهره‌ گیری از ظرفیت‌ های اقتصادی و بنگاه‌ های اقتصادی کوچک و بزرگ استان کرمان در سال گذشته ۲۲ و نیم میلیارد تومان در جشن‌ های گلریزان جمع‌آوری شد و طی سال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد هزینه کردیم و ۳۱۸ نفر آزاد شدند.

حجت الاسلام حمیدی عنوان کرد: بدهی زندانیان جرایم غیرعمدی که آزاد شدند برابر با ۶۰۰ میلیارد تومان بوده است که ۳۰۰ میلیارد تومان از شاکیان رضایت گرفته شد و ۳۰۰ میلیارد توان باقیمانده هم توسط مددجویان، تسهیلات بانکی و ستاد دیه پرداخت شد.

وی ابراز داشت: هم‌ اکنون ۲۳۱ نفر در زندان‌ های استان کرمان برای بدهی مالی مانند مهریه، نفقه و محکومیت مالی به‌ سر می‌ برند و منتظرند در جشن‌ های گلریزان زمینه آزادی آنها فراهم شود.

این مقام قضایی اظهار داشت: برای جشن‌ های گلریزان امسال جمع‌آوری ۵۰ میلیارد تومان را هدف‌ گذاری و پیش‌ بینی کردیم تا با کمک خیران و بنگاه‌ های اقتصادی بتوانیم به این هدف برسیم و لذا ضرورت دارد همکلاری لازم انجام شود.

طعم شیرین آزادی به وقت افطار در گلریزان کرمانی ها

رحمان جلالی معاون استاندار کرمان در این جشن گلریزان با عنوان «آزادی به‌وقت افطار» در مرکز استان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی دو سال است به مردمی‌ کردن کارها تاکید زیادی دارند و ایشان می‌ فرمایند «خروج مردم از عرصه‌ های مختلف جزو سیاست راهبردی دشمن است و سیاست راهبردی امام راحل هم به‌ عرصه آوردن مردم بود».

وی بیان داشت: ستاد دیه به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفت، چرا که نقش ویژه‌ ای به عنوان حلقه میانی در مردمی‌ سازی جشن‌ های گلریزان دارد و باید از آنها تقدیر و تشکر کرد. ظرفیت رسانه‌ ها یکی از بسترهایی‌ ست که مردم را به عرصه می‌ آورد و این اتفاق مبارک را در سال‌ های گذشته شاهد بوده‌ ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه جشن گلریزان ریشه در سنت ایرانی اسلامی ما دارد، تصریح کرد: باید از ظرفیت رسانه برای رونق بیشتر جشن‌ های گلریزان استفاده کرد و یاد شهید لاجوردی بنیانگذار جشن‌ های گلریزان باید هر ساله گرامی داشته شود.

طعم شیرین آزادی به وقت افطار در گلریزان کرمانی ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha