کد خبر: آثار-6-فیلمساز-ایرانی-در-جشنواره-بین‌ا
۱۲ مهر ۱۴۰۰، ۹:۴۷

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سیدحسین طباطبایی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایروان با اعلام این خبر گفت: در هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی ارمنستان میزبان آثار فیلمسازان ایرانی در بخش‌های مختلف خواهد بود.

وی افزود: در این دوره از جشنواره، حدود 80 فیلم از کشورهای مختلف جهان به رقابت می‌پردازند. مهمان افتخاری جشنواره امسال پل شرویدر، فیلمنامه نویس و کارگردان مشهور آمریکایی است و ریاست هیئت داوران هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی را کُرنل موندروتسو، کارگردان نامدار مجارستانی بر عهده دارد.

طباطبایی اظهار کرد: آثار 6 فیلمساز ایرانی در این دوره از جشنواره زردآلوی طلایی حضور دارند و معروفترین آن «قهرمان» تازه ترین اثر اصغر فرهادی است که محصول مشترک فرانسه و ایران است.

رایزن فرهنگی کشورمان در ایروان ادامه داد: علاوه بر آن فیلم‌های جاده خاکی اثر پناه پناهی، وضعیت اورژانسی اثر مریم اسمی خانی در بخش فیلم کوتاه، شهربانو ساخته مریم بحرالعلومی، بوتاکس اثر کاوه مظاهری و باران هرجا بخواهد می‌بارد ساخته مجید برزگر به عنوان فیلم‌هایی با کارگردانان ایرانی در این دوره از جشنواره حضور دارند.

وی همچنین، یادآور شد: به گفته مسئولان فستیوال، جشنواره زردآلوی طلایی امسال با همکاری با سفارت فرانسه در ارمنستان، آثار معروفی از سینمای فرانسه را به نمایش خواهد گذاشت که در بین آنها آثار برگزیده آخرین جشنواره فیلم کن نیز حضور دارند.

بر اساس این گزارش؛ هجدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم زردآلوی طلایی 11 مهرماه با نمایش فیلم زانوی احد ساخته ناداو لاپید که در جشنواره کن 2021 برای همین فیلم برنده جایزه ویژه هیئت داوران شد، افتتاح شده و به مدت یک هفته در ایروان دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha