کد خبر: آمادگی-پاسخگویی-به-روزانه-3-هزار-تست-پی
۲۸ بهمن ۱۳۹۹، ۹:۲۷

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر حسن درخشان با اشاره به اینکه با افزودن ازمایشگاه سل با ظرفیت 600 تست در روز روزانه 3 هزار آزمایش پی سی آر انجام می شود، اظهار کرد: این افزایش ظرفیت زمان پاسخگویی به بیماران مشکوک به کرونا را به کمتر از 48 ساعت می رساند و پاسخ آزمایش نیز در قالب پیامک به وی اطلاع داده شود .

وی اظهار کرد: در پیک سوم کرونا بالغ بر 2500 تست پی سی ار در روز انجام می شد  که خوشبختانه بارعایت بیشتر مردم این بیماری فروکش کرد و میزان مراجعات مردمی به مراکز منتخب 50 درصد کاهش یافت .

مدیر توسعه شبکه و ارتقاء سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: اخیرا به دلیل عادی انگاری مردم متاسفانه میزان مراجعات به مراکز منتخب افزایش یافته و احساس می شود بیماری حالت صعودی پیدا کرده است .

دکتر درخشان با بیان اینکه برای 220 هزار نفر تست تشخیص سریع کرونا انجام شده است، گفت: این تست در کمتر از 20 دقیقه نتیجه آن مشخص شده و آموزش های لازم از جمله قرنطینه کردن بیمار ارایه شده است تا زمینه انتشار بیماری کاسته شود.

وی ادامه داد: مراکز منتخب درمان بیماران کرونایی 43 مرکز است که 23 مرکز در مشهد است علاوه براین به منظور انجام تست  پی سی ار برای بیماران کرونا ازمایشگاهی در ترشیز تاسیس شده است تا به مردم شهرستانهای خلیل آباد و بردسکن ارائه خدمت کند.

دکتر درخشان بیان کرد: علاوه براین 15 هزار تست رپید نیز در اختیار مراکز بهداشتی قرار گرفته است تا در مواقع لزوم مورد استفاده قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha