کد خبر: آمار-مبتلایان-به-کرونا-رو-به-افزایش-است
۱۷ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۵۴
آمار مبتلایان به کرونا رو به افزایش است/تعطیلات می تواند به شرایط بحرانی کشور کمک کند

دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت در پاسخ به این سوال که با توجه به بالا رفتن تعداد مبتلایان و فوتی های ناشی از کروناویروس آیا تعطیلات 7 تا 10 روزِ در تهران می تواند به کاهش آمارها کمک کند یا خیر، بیان کرد: بدون شک تعطیلی می تواند بسیار کمک کننده باشد.

وی اظهار داشت: به طور صد در صدی تعطیلات نه فقط در تهران بلکه در تمام مناطقی که وضعیت قرمز دارند می تواند برای کاهش سرعت انتقال کروناویروس کمک کننده باشد.

فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: برای مدت زمان 7 تا 10 روزِ پیشنهاد تعطیلی تهران و مناطق قرمز در کشور را مطرح کرده ایم چراکه شرایط خوب نیست.

دکتر مردانی با اشاره به علت شیوع گسترده کرونا ویروس در کشور افزود: چندین عامل در کشور باعث بالا رفتن آمارها شده است که یکی برتری ویروس جهش یافته بر ویروس قبلی است. همچنین انتقال شدید ویروس، دید و بازدیدها، مسافرت های غیرضروری و عدم اعتقاد به رعایت پروتکل های بهداشتی که هم اکنون در کشور به 57 درصد رسیده، باعث شده که امروز شرایط در کشور وخیم شود.

وی در مورد شلوغی متروهای تهران هم گفت: ازدحام زیاد جمعیت هم باعث می شود که در آینده به تعداد مبتلایان کرونا اضافه شود. اگر تعطیلی عمومی تهران صورت نگیرد آمارها افزایش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان کرد: هم اکنون در ایتالیا، اسپانیا، فرانسه و آلمان با توجه به شیوع کرونا تعطیلات عمومی اعلام شده است.

خبرنگار: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha