کد خبر: آنژیوگرافی-کودک-۱۰-ماهه-در-پی-سکته-مغزی-144248
۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۱۸:۲۳
آنژیوگرافی کودک ۱۰ ماهه در پی سکته مغزی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

به گزارش گروه بهداشت ودرمان خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر سید حسین آقامیری علت ارجاع این بیمار به بیمارستان امام حسین (ع) را خونریزی و سکته مغزی بدون سابقه قبلی و بدون سابقه خانوادگی عنوان کرد.

وی درباره این بیمار توضیح داد: این شیرخوار ده ماهه هفته قبل با علائم تشنج و ضعف اندام به بیمارستانی در لرستان مراجعه کرده و با تصویر برداری انجام شده متوجه خونریزی در مغز او می شوند و سپس از لرستان به مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی امام حسین (ع) ارجاع داده می شود.

این متخصص افزود: در MRI انجام شده متوجه خونریزی از نوع ICH و IVH و یک سکته  مغزی در حیطه شریان مغزی خلفی شدیم و روز دوشنبه بیمار تحت آنژیوگرافی قرار گرفت.

دکتر آقامیری با بیان اینکه آنژیوگرافی اطفال کاری پرچالش و حساس است، ادامه داد: این بیمار با داروی کتامین با نظر دکتر سلیمی استاد بیهوشی ، sedate یا بیهوش شد و با استفاده از سوزنهای رادیال و شیت۴ توانستیم آنژیوگرافی این کودک را با موفقیت به پایان برسانیم .

وی اضافه کرد: نکته  جالب در این آنژیوگرافی وجود یک آنوریسم دسیکان در شریان مغزی خلفی است که مسئول خونریزی و سکته مغزی ایجاد شده است.

این متخصص از درمان آنوریسم این کودک در روز پنجشنبه ۲۷ آذر ماه برای جلوگیری از خونریزی مجدد، عوارض بیشتر و پیشگیری از مرگ کودک خبر داد.

وی در پایان نسبت به فعالیت بیمارستان امام حسین (ع) برای فعالیت در حیطه نوروواسکولار اعلام آمادگی کرد و گفت: از تمام متخصصین اطفال دعوت می کنیم در صورتی که با اختلالات عروقی مغز و گردن مواجه شدن ، به ما ارجاع دهند تا با پذیرش و درمان به موقع از ایجاد عوارض جلوگیری شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha