کد خبر: آیا-با-وجود-همه‌گیری-کووید19-مدارس-باید
۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۶:۴۰
آیا با وجود همه‌گیری کووید19 مدارس باید باز شوند؟

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، جهان در بین همه‌گیری کروناویروس کووید19 در حال ایجاد وضعیت‌های جدید برای زندگی روزمره است: کلاس‌های مدرسه آنلاین، پوشیدن ماسک و موزه‌هایی که تنها حدود یک چهارم از بازدید کنندگان معمول را می‌توانند قبول کنند.

براساس اطلاعاتی که توسط دانشگاه جان هاپکینز صورت گرفته است، بیش از 800000 (هشتصد هزار) نفر در سراسر جهان بخاطر این ویروس جان داده  و بیش از 23.5 میلیون نفر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

نظری درباره میزان در خطر بودن کودکان اعلام نشده است!

به نظر می‌رسد افراد مسن و افراد دارای شرایط بهداشتی آسیب پذیر، آسیب پذیرترین افراد هستند.

همه‌گیری کووید19

با این وجود، در مورد اثرات طولانی مدت و تأثیر آن بر میلیون‌ها کودک مدرسه‌ای در سراسر جهان برای بازگشت به کلاس‌ها و گسترش ویروس، اطمینانی حاصل نشده است.

پرچم قرمز قابل توجهی در هنگ کنگ پدیدار شد، جایی که دانشمندان می‌گویند آن‌ها اولین مدارکی را در مورد عفونت دوباره شخصی به ویروس کووید19 دارند.

این پرونده زنگ خطر را افزایش می‌دهد، چراکه نشان دهنده این است که بهبودی از یک عفونت، ایمنی مادام العمر از آن را تأمین نمی‌کند.

بنابرین نمی‌توان با اطمینان کامل درباره امن بودن کودکان در مدارس نظر داد.

در برخی ایالات متحده کودکان کلاس چهارمی (4th Grader) بعد از افزایش موارد کووید19 در کلاس‌شان مجبور به قرطینه‌ی دو هفته‌ای شدند.

توصیه‌های سازمان بهداشت جهانی درباره همه‌گیری کووید19

سازمان بهداشت جهانی در زمان بازگشت به مدرسه، راهنمایی‌های خود را برای پوشیدن ماسک توسط کودکان به روز کرده است.

همه‌گیری کووید19

این سازمان به ویژه می‌گوید این افراد 6 تا 11 ساله باید آن‌ها را برای مقابله با بیماری کووید19 بپوشند، اما ایمنی آن‌ها بستگی به عوامل محلی و غیره دارد.

WHO می‌گوید، کودکان زیر 6 سال نباید از ماسک استفاده کنند، در حالی که افراد بالای 12 سال باید آن‌ها را دقیقاً مانند بزرگسالان بپوشند، به ویژه در مواردی که از فاصله اجتماعی اطمینان حاصل نشود و همچنین در مناطقی که سرعت انتقال آن‌ها زیاد است.

این توصیه‌ها براساس راهنمایی‌های قبلی WHO گسترش یافته است كه به نظر می‌رسد كودكان زیر 12 سال به اندازه بزرگسالان احتمال ابتلا  به ویروس کووید19 را ندارند.

بطور كلی كودكان با علائم خفیف‌تری نسبت به بزرگسالان روبرو هستند، مخصوصا نسبت به سالمندان که در معرض عفونت شدیدتری قرار دارند.

اما به‌طور کلی این سوال به میان می‌آید که فرستادن کودکان به مدرسه در این شرایط صحیح است یا خیر؟

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha