کد خبر: اخبار-پلیسی-کشف-بیش-از-300-کیلوگرم-موادمخ
۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۲۶
به گزارش گروه اجتماعی طبنا(خبرگزاری سلامت)، سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی‌ پلیس امنیت پایتخت با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای مصوبات گام دوم طرح فاصله گذاری اجتماعی و به منظور ارتقاء امنیت اجتماعی و سلامت عمومی‌شهروندان، برابر مصوبات ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا، ماموران ادارات نظارت بر اماکن عمومی‌پایگاه‌های ده گانه پلیس امنیت تهران بزرگ با همکاری اتاق اصناف در 24ساعت گذشته از 2 هزار و 989 واحد صنفی در شهر تهران بازدید کردند. وی بیان داشت: در این رابطه به متصدیان بیش از هزار و300 واحد صنفی تذکر داده شد و با دستور قضائی 75 واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت ضوابط و مقررات صنفی و همچنین بی توجهی به مصوبات طرح سراسری فاصله گذاری اجتماعی پلمب شدند. معاون نظارت بر اماکن عمومی‌پلیس امنیت تهران بزرگ در پایان، ضمن قدردانی از متصدیان صنوفی که پلیس را در این طرح همراهی کردند، از شهروندان خواست با معرفی اصناف متخلف از طریق شماره تلفن 110 پلیس را در تامین بهتر امنیت و پیشگیری از شیوع بیماری مهلک کرونا یاری کنند.

دستگیری مسافری با 30 کیلو تریاک

سروان مهدی کیاشمشکی رئیس کلانتری 209 پایانه غرب گفت: ساعت 10 صبح روز گذشته بیست و پنجم فروردین ماموران کلانتری 209 ترمینال جنوب اطلاع پیدا کردند، پسر جوانی که به عنوان مسافر سوار بر اتوبوس‌های مسافربری شده و قصد ورود به شهر تهران را دارد مقداری مواد مخدر در چمدانش حمل کرده است. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه تردد مسافران به پایانه غرب تحت کنترل ماموران کلانتری پایانه غرب در آمد، گفت: ماموران کلانتری موفق شدند با کنترل مسافران جوان 24 ساله ای را شناسایی کنند که یک چمدان همراهش بود. وی تصریح کرد: مراقبت‌های ویژه پلیسی آغاز و تیم اعزامی‌کلانتری موفق شدند متهم را در یک عملیات ضربتی دستگیر و به همراه چمدان همراهش به کلانتری انتقال دهند. این مقام پلیسی ادامه داد: ماموران در بازرسی از چمدان این پسر جوان، 30 کیلو تریاک که به صورت ماهرانه در قاب جلو و پشت چمدان و بین لباس‌ها جاساز شده بود، کشف کردند. سروان کیاشمشکی گفت: متهم که اهل یکی از شهرهای غربی کشور است در اعترافاتش ادعا کرد که این محموله تریاک را در شهرشان تهیه و جاساز کرده است و قصد داشته آنها را در غرب تهران بفروشد. رئیس کلانتری 209 پایانه غرب تهران افزود: متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

اعتراف موتورسوار جوان به 20 فقره سرقت

سرهنگ محمدرضا قدیمی رئیس کلانتری 124 قلهک گفت: هفته گذشته ووقع چند فقره موبایل قاپی توسط 2 موتورسوار جوان به کلانتری مخابره شد و تیمی‌از ماموران کلانتری بررسی موضوع و دستگیری متهمان را برعهده گرفتند. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه تحقیاقت اولیه پرونده‌ها نشان از این داشت که سرقت‌ها در حوالی خیابان شریعتی و قلهک اتفاق افتاده است، افزود: در گام بعدی از تحقیقات پلیسی، ماموران با حضور در محل‌های سرقت و گرفتن اظهارات شاکیان موفق شدند مشخصات ظاهری متهمان را به دست بیاورند. وی افزود: تحقیقات پلیسی برای دستگیری متهمان ادامه داشت تا اینکه ساعت 16:00 عصر روز دوشنبه بیست و پنجم فروردین ماه ماموران گشت کلانتری قلهک در دو راهی قلهک دو جوان موتور سوار را که خلاف جهت خیابان در حال حرکت بودند مشاهده کردند. وی با اشاره به اینکه مشخصات ظاهری موتورسوارن با مشخصات متهمان موبایل قاپی تطابق داشت، گفت: ماموران برای بررسی موضوع آنها را به صورت نامحسوس تحت نظر قرار دادند. این مقام پلیسی ادامه داد: پس از 5 دقیقه زیر نظر قرار دادن هر دو موتور سوار مشخص شد که دزدان با شناسایی طعمه شان تصمیم به سرقت موبایل مرد جوانی را دارند که قبل از اینکه دزدان دست به کار شوند ماموران برای دستگیری متهمان وارد عمل شدند. کلانتر محله قلهک با بیان اینکه سارقان با مشاهده تیم گشت کلانتری، موتور تیزرو خود را رها کرده و با پای پیاده از محل گریختند، عنوان داشت: ماموران پس از یک کیلومتر تعقیب و گریز متوجه شدند هر دو موتورسوار از جلوی چشمان آنان غیب شده اند که با دقت نظر و تیز بینی متوجه شدند که یکی از متهمان در سطل زباله پنهان شده است. در این مرحله یکی از سارقان در سطل زباله دستگیر شد ولی دومین متهم توانست از شلوغی خیابان برای فرار خود استفاده کند. سرهنگ قدیمی‌گفت: مورتورسیکلت کشف شده به همراه متهم به کلانتری انتقال یافت و ماموران در بررسی شماره پلاک موتور سیکلت دزدان اطلاع پیدا کردند که این موتورسیکلت روز هجدهم فروردین ماه در محدوده بازار به سرقت رفته است. وی با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر 3 گوشی سرقتی از متهم کشف شد، ادامه داد: متهم در کلانتری به 20 فقره سرقت موبایل در خیابان شریعتی و قلهک با همکاری همدستش و فروش گوشی‌های سرقتی به مالخری اعتراف کرد. سرهنگ قدیمی‌عنوان کرد: تحقیقات پلیسی برای دستگیری متهم فراری و مالخر گوشی‌های سرقتی ادامه دارد. [caption id="attachment_110647" align="aligncenter" ]اخبار پلیسی | کشف بیش از 300 کیلوگرم موادمخدر و پلمب 75 واحد صنفی اخبار پلیسی | کشف بیش از 300 کیلوگرم موادمخدر و پلمب 75 واحد صنفی[/caption]

فوت عابر پیاده در بزرگراه آیت الله سعیدی

سرهنگ احسان مومنی رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت اظهار داشت: ساعت 15:00 روز گذشته وقوع یک فقره تصادف یک دستگاه خودروی مینی بوس با عابر پیاده ای در بزرگراه " آیت اله سعیدی" شمال به جنوب قبل از آزادگان به مرکز فوریت‌های پلیسی مخابره شد. رئیس اداره تصادفات پلیس پایتخت با بیان اینکه تیمی‌از عوامل پلیس راهور به همراه عوامل امدادی به نشانی اعلامی‌اعزام شدند، گفت: بررسی اولیه حکایت از این داشت، عابر پیاده ای که در مقابل خودروی مینی بوس در حال حرکت بوده با خودروی مینی بوس برخورد کرده و به علت شدت ضربه وارد در صحنه تصادف فوت کرده است. این مقام انتظامی‌با اشاره به اینکه در بررسی‌های کارشناسی مشخص شد که علت اصلی وقوع تصادف عدم توجه راننده خودروی مینی بوس به جلو بوده است، افزود: سرعت زیاد این مینی بوس باعث شده تا راننده دیگر نتواند خودروی خود را کنترل کرده و در مواجه با عابر چون زمانی برای ترمز کردن و ایست کامل نداشته است با وی به شدت برخورد کرده است و متاسفانه عابر پیاده در صحنه حادثه فوت کرده است. وی به رانندگان توصیه کرد: هنگام رانندگی تمام حواس خود را معطوف به رانندگی کرده و از خوردن و آشامیدن ، سیگار کشیدن صحبت با تلفن همراه امتناع کنید.

طرح دوستی اجباری در فضای مجازی

سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: سی ام بهمن ماه سال گذشته خانمی 21 ساله ساکن خیابان سهروردی تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار کرد، شخص ناشناسی در شبکه اجتماعی اینستاگرام با مزاحمت‌ها و ارسال پیام اصرار می‌کرد که با من ملاقات حضوری داشته باشد، ولی بعد که با مخالفت من مواجه شد، شروع به تهدید در فضای مجازی کرده است و بدین ترییب متحمل فشارهای روحی و روانی شده ام. این مقام انتظامی‌عنوان کرد: با دریافت اظهارات شاکی، بررسی موضوع در اختیار تیمی‌از کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت و ماموران پلیس فتا موفق شدند در تحقیقات مهندسی، هویت متهم و مخفگیاهش را شناسایی کنند. وی با اشاره به اینکه متهم با دستور قضائی در مخفیگاهش دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا انتقال یافت، افزود: متهم در ابتدا منکر بزه انتسابی شد اما پس از مشاهده ادله و شواهد انکار ناپذیر لب به اعتراف گشود و گفت: در تلگرام با صفحه اجتماعی شاکی که با عکس او نمایان شده بود مواجه شدم و فهمیدم که صفحه تلگرامی متعلق به یک خانم می باشد و فضای گفت و گو را با او شروع کردم و بعد از اینکه مطمئن شدم او خانم است به قصد دوستی به او پیشنهاد ملاقات دادم ولی او نپذیرفت و در صدد آزار و اذیت او برآمدم. رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم به دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای معرفی شد، به شهروندان تذکر داد: اعاده حیثیت و جبران آسیب وارد شده ناشی انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، بسیار مشکل و شاید غیر ممکن باشد. بنابر این با رعایت اصول حفظ و نگهداری اطلاعات خصوصی وعدم نگهداری این اطلاعات بر روی گوشی هوشمند، از ارسال اطلاعات و تصاویر خصوصی به دیگران در بستر شبکه‌های اجتماعی به شدت خودداری کنید.

دستگیری راننده تاکسی و همدستش با 50 کیلو مواد مخدر

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: با دریافتی خبری مبنی بر اینکه راننده یک دستگاه خودروی سواری تاکسی ضمن تهیه مواد مخدر از قاچاقچیان و سوداگران، مشغول توزیع آن در سطح تهران است، بررسی موضوع در دستور کار تیمی‌از ماموران عملیات ویژه این پلیس قرار گرفت. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: تحقیقات پلیسی آغاز و ماموران دریافتند راننده تاکسی با همکاری یکی از همدستانش اخیراً با استفاده از 2 دستگاه خودروی سواری و تاکسی به استان قم مسافرت و با تهیه مواد مخدر در قصد بازگشت به شهر تهران را دارند. این مقام قضائی با اشاره به تکمیل رصدهای اطلاعاتی توسط ماموران عملیات پلیس مبارزه با مواد مخدر، افزود: با هماهنگی‌های قضائی تیمی‌از ماموران این پلیس به استان قم اعزام و موفق شدند با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، خودروی متهمان را در محور قم – تهران شناسایی کنند. وی عنوان کرد: در مراقبت‌های ویژه پلیسی مشخص شد که خودروی سواری به صورت پوششی عمل کرده از خودروی تاکسی مراقبت می‌کنند که هر دو خودرو در عملیاتی مشترک توقیف و رانندگان خودروها دستگیر شدند. وی تصرح کرد: در بازرسی از داخل خودروی تاکسی 30کیلو و 250گرم تریاک، 20 کیلو و 640 گرم حشیش کشف شد.

کشف 278 کیلو تریاک

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پایتخت عنوان کرد: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر قصد دارد مقادیری تریاک از قاچاقچیان جنوب کشور تهیه و با یک دستگاه کامیون ایسوزو به تهران منتقل کند. بررسی موضوع در اختیار تیمی‌از ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت. وی با بیان اینکه تحقیقات پلیسی حکایت از این داشت، متهم قصد دارد بعد از تهیه مواد مخدر با گذشتن از شهر قم محموله را از طریق محورهای واصلاتی جنوب تهران به پایتخت منتقل کند، عنوان کرد: با تکمیل رصدهای اطلاعاتی توسط ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر نتیجه تحقیقات انجام شده در اختیار مقام قضائی قرار گرفت و با اخذ نیابت قضائی تیمی‌از ماموران عملیات ویژه این پلیس به "استان قم" اعزام شدند. این مقام پلیسی ابراز داشت: با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر استان قم رصد‌های مراقبتی انجام تا اینکه متهم وارد شهر "قم" شد و خودروی متهم مورد شناسایی پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم و پلیس تهران قرار گرفت، اما به دلیل شناسایی سایر همدستان متهم با هماهنگی پلیس مبارزه با مواد مخدر قم خودروی متهم توقیف نشد و مراقبت‌های ویژه پلیسی ادامه یافت تا اینکه متهم در بزرگراه "فتح" در کنار یک دستگاه خودروی سواری که منتظر ورود کامیون بود، توقف کرد. حسنوند ادامه داد: رانندگان هر دو خودرو پیاده و مشغول به گفت و گو شدند. با کنترل و مهار متهمان، تیم عملیات ویژه اعزامی‌برای دستگیری هر دو متهم وارد عمل شدند و موفق شدند هر دو سوداگر مرگ را دستگیر و در بازرسی از داخل خودروی کامیون 104 کیلو و 550 گرم تریاک و از داخل خودروی سواری یک کیلو و 25 گرم تریاک کشف کنند. رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ خاطر نشان کرد: خودروی متهمان توقیف و هر دو متهم به همراه مواد مخدر کشف شده برای تحقیقات تکمیلی به مقر پلیس مبارزه با مواد مخدر انتقال یافتند. سرهنگ حسنوند با بیان اینکه در بازرسی‌های تکمیلی از داخل خودروی کامیون، تیم تخصصی پلیس مبارزه با مواد مخدر موفق شدند 173 کیلو تریاک دیگرکشف کنند، افزود: در مجموع در این عملیات 278 کیلو و 575 گرم تریام کشف شد. این مقام انتظامی‌تصریح کرد: هر دو متهم به جرم ارتکابی مبنی بر خرید و فروش مواد مخدر اعتراف و سوداگران مرگ پس از تحقیقات تکمیلی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

انبار 2هزار و900 ماسک در تهران لو رفت

سرهنگ حاجی احمد میرزایی رئیس پلیس امنیت اخلاقی پایتخت گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر احتکار مقادیری ماسک فیلتردار در انباری در حوالی میدان آرژانتین، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت اخلاقی پایتخت قرار گرفت. وی با بیان اینکه ماموران پس از اطمینان از صحت خبر و شناسایی مالک انباری، نتیجه تحقیقات انجام شده را در اختیار مقام قضائی قرار دادند، گفت: بیست و چهارم فروردین ماه تیمی‌از ماموران امنیت اخلاقی این پلیس به نشانی اعلامی‌اعزام و موفق شدند فرد محتکر را دستگیر کنند. این مقام انتظامی‌بیان داشت: در بازرسی از داخل انباری 2هزار و 500 ماسک فیلتر دار و400 ماسک یکبار مصرف احتکار شده ذز مجموه 2 و 900 ماسک کشف شد. این مقام انتظامی با اشاره به اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، از مردم خواست: در صورت اطلاع از احتکار هر نوع اقلام بهداشتی بلافاصله موضوع را به پلیس اعلام کنند.

اعتراف سارق گوشی مغازه میوه فروشی به 20 فقره کش روی

سرهنگ مجتبی سهرابی منش رئیس کلانتری 126 تهرانپارس گفت: در چند روز اخیر ماموران کلانتری 126 تهران پارس از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی در جریان وقوع کش روی توسط پسر جوانی از مغازه‌های سوپر مارکت، میوه فروشی و تهیه غذا واقع در محله تهران پارس قرار گرفتند و با تشکیل پرونده ای با موضوع کش روی برای بررسی موضوع و شناسایی متهم به نشانی اعلامی‌مراجعه کردند. رئیس کلانتری 126 تهران پارس گفت: با حضور ماموران در محل، مالکان مغازه‌ها از سرقت تلفن همراه، صندوق صدقه، مواد غذایی و غیره اظهار شکایت کردند و اظهار داشتند، مرد جوانی به بهانه خرید کالا از غفلت آنان سوء استفاده کرده است و تعدادی کالا و اقلام که دسترسی به آنها داشته است سرقت و به سرعت متواری شده است. وی افزود: ماموران کلانتری تهران پارس در تحقیقات میدانی موفق شدند چهره واضحی از متهم را به دست بیاورند و در پایش‌های اطلاعاتی مشخص شد که متهم سابقه دار بوده و پیش تر نیز به جرم کش روی مدتی را در زندان سپری کرده است. سهرابی منش با اشاره به اینکه تعداد گشت زنی‌های انتظامی‌هدفمند افزایش یافت و ماموران شناسایی مخفیگاه متهم را در دستور کار قرار دادند، عنوان کرد: گشت زنی‌های پلیسی ادامه داشت تا اینکه روز گذشته ماموران کلانتری هنگام گشت زنی در محدوده خیابان 212 مشاهده کردند مرد جوانی با سرعت از مغازه میوه فروشی خارج شد و به دنبال آن صاحب مغازه میوه فروشی در حالی که به تعقیب پسر جوان می‌پرداخت با فریادهای دزد دزد از مردم درخواست کمک می‌کرد. رئیس کلانتری 126 تهرانپارس گفت: ماموران در این صحنه وارد عمل شدند و متهم را دستگیر کردند و در تحقیقات از وی مشخص شد که سارق جوان همان سارق تحت تعقیب است که در این مغازه هم در یک فرصت مناسب اقدام به سرقت گوشی موبایل مالک مغازه میوه فروشی کرده است. سرهنگ سهرابی منش گفت: متهم به 20 فقره کش روی از مغازه‌های سوپر مارکت، میوه فروشی و تهیه غذا اعتراف کرده است و اظهار داشت، اموال سرقتی را به 2 مالخر فروخته است. این مقام پلیسی گفت: با شناسایی مالخران ماموران کلانتری در 2 عملیات جداگانه با هماهنگی‌های قضائی هر دو مالخر را در مخفیگاهشان دستگیر کردند و بدین ترتیب هر سه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha