کد خبر: ارائه-یک‌چهارم-خدمات-درمان-سرپایی-بیم
۱۸ مرداد ۱۴۰۰، ۹:۰۰
ارائه یک‌چهارم خدمات درمان سرپایی بیماران کرونا شهر تهران در مراکز شرکت شهر سالم

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی شرکت شهر سالم، آیین افتتاح واحدهای درمان سرپایی بیماران کرونا در کلینیک‌های شهرداری تهران در درمانگاه منطقه 9 با حضور دکتر علیرضا زالی فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران، دکتر حمید چوبینه مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران، دکتر جلیل کوهپایه‌زاده و دکتر نادر توکلی رئیس و معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

در بخشی از این آیین، تفاهم‌نامه‌ای میان شرکت شهر سالم و دانشگاه علوم پزشکی ایران به امضا رسید که بر اساس آن، ظرفیت‌های 9 کلینیک شهرداری تهران جهت ارائه خدمات تشخیصی و درمانی بیماران مبتلا به کرونا در اختیار سیستم درمان شهر تهران قرار می‌گیرد. همچنین امکان افزایش تعداد این مراکز به 20 مرکز نیز وجود دارد.

در بخش دیگری از این مراسم، فرمانده ستاد مقابله با کرونا استان تهران در سخنانی گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ایران و با مساعدت ارزشمند جناب آقای دکتر چوبینه، امروز شاهد افتتاح اولین مرکز درمان سرپایی بیماران کووید19 با استفاده از ظرفیت‌های بهداشتی و درمانی شهرداری تهران هستیم.

دکتر زالی افزود: امروز 9 مرکز در فضاهای وابسته به شرکت شهر سالم افتتاح می‌شود و هر کدام 12 نفر ظرفیت پذیرش بیماران سرپایی کرونا را دارند. با توجه به ظرفیت توسعه این فضاها، پیش‌بینی ما این است که حدود 100 تخت بیمارستانی به ظرفیت خدمات درمان کرونا در شهر تهران اضافه شود. در طول یک شبانه‌روز در تهران حدود 4200 تا 4400 بیمار کووید19 به صورت سرپایی درمان می‌شوند که برای هر کدام یک بازه 6 تا 8 ساعته طول می‌کشد و مشارکت این مراکز موجب می‌شود که بار بیمارستان‌های سطح شهر کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: مراکز بهداشتی درمانی شهرداری پراکنش مناسبی در سطح تهران دارند و به نظر می‌رسد گام درستی به سمت ارائه خدمات بیشتر در سطح خدمات سرپایی کووید19 وجود دارد. با توجه به اینکه تعرفه خدمات در این مراکز، عمومی است، مشکلی هم برای مراجعه‌کنندگان نخواهد بود.

در این مراسم همچنین مدیرعامل شرکت شهر سالم در جمع خبرنگاران گفت: شهرداری تهران همواره در کنار مردم تهران بوده و شرکت شهر سالم نیز بر اساس مسئولیت اجتماعی خود، در شرایط ویژه کرونایی ظرفیت‌های خود را در اختیار سیستم بهداشت و درمان قرار داد.

دکتر چوبینه ادامه داد: ما در گام نخست 9 مرکز را در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار دادیم تا پشتیبان بیمارستان‌های شهر تهران باشند و این ظرفیت وجود دارد که تا 20 مرکز هم افزایش یابد تا کمی از آلام بیماران و فشار بر سیستم بهداشت و درمان در این روزهای سخت کاهش پیدا کند.

وی درباره واکسیناسیون کارکنان شهرداری تهران هم اظهار کرد: با هماهنگی معاونت بهداشت ستاد مقابله با کرونا استان تهران، واکسیناسیون کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران را از هفته آینده آغاز خواهیم کرد. همه عزیزان همکار در شهرداری تهران بر اساس دستورالعمل‌های وزارت بهداشت از این خدمت بهره‌مند خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران هم در این مراسم با بیان اینکه 9 مرکز شهرداری تهران در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار گرفته که ما امیدواریم بتوانیم این تعداد را به 20 مرکز برسانیم، ادامه داد: اکنون می‌توانیم روزانه بالغ بر 1000 تزریق را به بیماران داشته باشیم. یعنی حدود 20 تا 25 درصد توان تزریق و درمان‌های سرپایی در شهر تهران افزایش می‌کند.

دکتر کوهپایه‌زاده با تشکر ویژه از از شهرداری تهران، مجموعه شرکت شهر سالم و دکتر چوبینه ادامه داد: خوشبختانه شهرداری تهران با رویکرد مسئولیت اجتماعی فرصت بسیار خوبی برای شهروندان ایجاد کرده است.

وی با اشاره اینکه روزافزون بودن آمار ابتلا به کرونا در این پیک، همکاری‌های بین بخشی را ایجاب می‌کند، گفت: ما برای انجام تست کرونا و تضمین دسترسی به دارو برای مراکز شهرداری هماهنگی‌های خوبی صورت داده‌ایم تا مردم عزیزی که مراجعه می‌کنند، به سرعت و با هزینه دولتی خدمات لازم را دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha