کد خبر: ارتباط-و-تاثیر-رژیم-غذایی-بر-شدت-علائم-ک
۱۵ دی ۱۴۰۰، ۸:۰۷
ارتباط و تاثیر رژیم غذایی بر شدت علائم کووید-۱۹

نتایج تحقیقات جدید حاکی از تاثیر نوع رژیم غذایی بر شدت و خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ می باشد

به گزارش گروه مجله سلامت خبرگزاری سلامت (طبنا)، گروهی از متخصصان و پزشکان بیمارستان عمومی ماساچوست در بررسی های اخیر خود متوجه شدند: افرادی که رژیم غذایی آنان بر پایه غذاهای گیاهی سالم قرار دارد، کمتر در معرض ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و حتی نوع شدید این بیماری بوده اند.

اگرچه سابقه ابتلا به بیماری های متابولیک مانند چاقی و دیابت نوع دو با افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید-۱۹ و همچنین افزایش خطر ابتلا به نوع شدید این بیماری مرتبط است، اما تاثیر کلی نوع رژیم غذایی بر این خطرات پیش از این شناخته نشده بود.

محققان اظهار داشتند: گزارش های قبلی نشان می دهد تغذیه نامناسب یک مشخصه رایج در بین گروه هایی است که به شکل ناخوشایندتری تحت تاثیر همه گیری قرار گرفته اند، اما تاکنون داده های مربوط به ارتباط رژیم غذایی با خطر و شدت ابتلا به بیماری کووید-۱۹ محدود بوده است.

 در حال حاضر و براساس شواهد علمی ارتباط بین بیماری های مرتبط با رژیم غذایی(diet-related diseases) و کووید-۱۹ به طور گسترده ای پذیرفته شده است. در این راستا، چاقی نیز توسط مرکز کنترل و پیشگیری بیماری به عنوان یک عامل خطرناک قوی مرتبط با بیماری کووید-۱۹ شدید شناسایی شده است.

با این حال، دانشمندان تلاش می کنند تا درک کنند که چرا کووید-۱۹ در برخی خود را با علائم خفیف و در برخی خود را با علائم شدید نشان می دهد.

با این حال، تاکنون چندان به نقش رژیم های رژیم غذایی در میزان شدت این بیماری پرداخته نشده است. در این راستا گروهی از محققان اعم از محققان دانشگاه "دلا کوستا" و دانشگاه "گوادالاخارا" مکزیک به بررسی ارتباط بین شدت علائم کووید-۱۹ و غذای مصرفی در بیماران بستری در کلینیک سرپایی پرداختند.

محققان طی این مطالعه به بررسی ۲۳۶ بیمار مشکوک به کووید-۱۹ پرداختند که تست کروناویروس ۱۰۳ مورد از آنها مثبت بود. یافته های این مطالعه نشان داد افرادی که آزمایش کووید-۱۹ آنها مثبت بود هنگام افزایش مصرف موادی مانند حبوبات، دانه ها، نان و غلات، علائم این بیماری به شدت در آنها کاهش یافت.

نتایج این مطالعه حاکی از آن است که پیروی از یک رژیم غذایی خاص می تواند تاثیر چشمگیری در کاهش علائم این بیماری داشته باشد.

پروفسور " رابلز" نویسنده اصلی این مطالعه گفت: این مطالعه اهمیت توجه به رژیم غذایی در زمان کووید- ۱۹ را نشان می دهد. تعجب آور نیست که مصرف برخی گروه های غذایی در زمان ابتلا به این بیماری به نفع بیماران سرپایی است.

منبع : ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha