کد خبر: ارسال-ششمین-محموله-واکسن-روسی-اسپوتنی
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۵:۰۵
ارسال ششمین محموله واکسن روسی  به ایران

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری سلامت به نقل از  اسپوتنیک ، کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو از ارسال ششمین محموله واکسن روسی "اسپوتنیک وی" به میزان ۱۰۰ هزار دوز به ایران خبر داد.

جلالی تصریح کرد: ششمین محموله "اسپوتنیک وی" که از سوی صندوق سرمایه گذاری های مستقیم روسیه به سفارت ایران در مسکو تحویل شده بود از طریق شرکت هواپیمایی ماهان به تهران ارسال شد.

سفیر ایران در مسکو خاطرنشان شد: امید دولت روسیه این هست که با تولید مشترک در کشورهای مختلف بتواند تعهدات خود را انجام دهد. روسیه تعهد بسیاری زیادی برای تهیه حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دوز واکسن به کشورهای مختلف دارد و چون ظرفیت تولید محدود است از اینرو امید دارد با تولید مشترک بتوانند تعهدات خود را به سرانجام برساند.

جلالی سفیر در خصوص خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن از روسیه، بیان داشت که بر اساس قرارداد طرف روس این میزان دوز واکسن را که برای واکسیناسیون کامل ۳۰ میلیون نفر کافی است، طی خرداد تا آذر ماه امسال تحویل خواهند داد.

وی افزود: سفارت جمهوری اسلامی فراخوان می دهد که به جای هجوم آوردن برای خرید واکسن در بازاری که این محصول در حال حاضر ظرفیت کافی برای تولید را ندارد، شرکت هایی که ظرفیت واکسن سازی دارند  به ما معرفی شود تا  اقدامات لازم برای مرتبط کردن آنها با طرف روسی که از تولید مشترک استقبال می کنند، فراهم کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha