کد خبر: استرالیا-واکسن-covid-19-را-به-دلیل-مثبت-بودن-ا
۲۱ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۴
استرالیا واکسن COVID-19 را به دلیل مثبت بودن اشتباه HIV رها می‌کند!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، استرالیا پس از آزمایشات نشان داد که واکسن زدن می‌تواند در تشخیص HIV تداخل ایجاد کند، بنابرین تولید واکسن ساخته شده به صورت محلی علیه COVID-19 را لغو کرد، در عوض دولت دوزهای بیشتری از واکسن‌های رقیب را تأمین کرد. سازندگان گفتند که آنتی بادی‌های تولید شده توسط واکسن در حال ساخت توسط دانشگاه کوئینزلند (UQ) و شرکت بیوتکنولوژی CSL، یکی از چهار نامزدی که دولت استرالیا با آن قرارداد بسته است، منجر به برخی از نتایج مثبت آزمایش HIV می‌شود.

تست‌های مثبت HIV

در حالی که واکسن در آزمایش فاز 1 با 216 شرکت کننده واکنش ایمنی قوی نسبت به ویروس جدید SARS-COV-2 بدون اثرات سوverse جدی ایجاد کرده بود، مهندسی مجدد یک اصلاح ممکن است 12 ماه دیگر طول بکشد. CSL و دولت استرالیا با هم تصمیم گرفته بودند که آزمایشات فاز 2 و فاز 3 را متوقف کنند. پال یانگ ، استاد UQ، گفت: اگرچه این تصمیم سختی است، اما نیاز فوری به واکسن باید اولویت همه باشد. CSL که برای تولید 51 میلیون دوز واکسن UQ قرارداد بسته بود، در عوض 20 میلیون دوز اضافی از واکسن آکسفورد که با AstraZeneca انگلیس تولید می‌شود تولید خواهد کرد و مجموعاً به 53 میلیون دوز می‌رسد. دولت گفت که دوزهای اضافی واکسن Novavax را نیز تأمین کرده است.

استرالیا می‌خواهد مردم با اطمینان خاطر واکسینه شوند!

استرالیا همچنین با 10 میلیون دوز واکسن که توسط Pfizer تولید می‌شود، قرارداد منعقد کرده است و تصویب مقررات تا ژانویه 2021 پیش بینی شده است. استرالیا و واکسن کروناویروس تحلیلگران JPMorgan گفتند که لغو قرارداد CSL یک فرصت مهم را برای تولید کننده واکسن از بین می‌برد که می‌توانست 100 میلیون دلار (75 میلیون دلار) درآمد اضافی برای آن ایجاد کند. سهام CSL در روز جمعه 3.2٪ سقوط کرد و در بازار گسترده‌تر کمی ضعیف عمل کرد. به گفته مقامات، استرالیا 140 میلیون واحد واکسن برای واکسیاسیون 25 میلیون نفر خود تأمین کرده است که یکی از بالاترین نسبت خرید واکسن به جمعیت در جهان است. این لغو قبل از جلسه نهایی نخست وزیر اسکات موریسون در سال جاری با رهبران ایالت و سرزمین در کانبرا اولین جلسه حضوری آن‌ها در 9 ماه گذشته برای برنامه ریزی برای واکسیناسیون و توسعه ویزاهای فصلی برای کارگران ماهر و دانشجویان اعلام شد. موریسون به خبرنگاران گفت: ما می‌خواهیم اطمینان حاصل كنیم كه استرالیایی‌ها ... كاملاً اعتماد به نفس دارند. علیرغم رنج بردن از بازدیدهای اقتصادی قابل توجه به دلیل COVID-19، احساسات مصرف کننده استرالیا در حال صعود دوباره است زیرا این کشور سریع‌تر از اکثر کشورها از بیماری همه‌گیر خارج می‌شود. این کشور قرار است واکسیناسیون را در مارس 2021 آغاز کند و انتظار می‌رود تا پایان سال کل جمعیت خود را واکسینه کند.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha