کد خبر: استرس-یکی-از-علل-دردهای-استخوانی-و-عضلا
۱۹ آذر ۱۳۹۹، ۱۷:۵۵
استرس یکی از علل دردهای استخوانی و عضلانی است

دکتر علیرضا رحیم‌نیا متخصص ارتوپدی و فلوشیپ فوق تخصصی ارتوپدی کودکان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت با اشاره به دردهای عضلانی و علت آن گفت: عفونت ها و بیماری‌هایی مانند آنفولانزا می‌توانند میالژی و دردهای عضلانی ایجاد کنند اما در عضله به خودی خود گرفتاری ایجاد نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در بیماری های عفونی بیمار دچار دردهای عضلانی می شود، اظهار داشت: درد عضلانی که منشاء ویروسی دارد می تواند همراه با تب، گلودرد و آبریزش بینی باشد.

دکتر رحیم‌نیا افزود: زمانی که بیماری ویروسی از بین می رود، دردهای عضلانی نیز به خودی خود بهبود پیدا می کنند.

فلوشیپ تخصصی جراح استخوان و مفاصل کودکان در پاسخ به این سوال که کمبود تغذیه، کمبود خواب و استرس می توانند دلیل بر دردهای عضلانی باشند، بیان داشت: استرس یکی از علل شایع دردهای استخوانی و عضلانی در همه جای بدن است.

وی تصریح کرد: یکی از نکاتی که در درمان به بیماران دارای دردهای عضلانی گفته می شود این است که اگر زمینه بیماری های روحی دارند تا زمانی که این بیماری روحی را درمان نکنند، دردهای عضلانی آنها کاهش پیدا نمی کند.

دکتر رحیم‌نیا تاکید کرد: افرادی که دچار ناراحتی های روحی و روانی هستند درد در بدن آنها تشدید می شود به همین دلیل این افراد برای درمان خود حتما باید به روانپزشک مراجعه داشته باشند؛ این بیماران با صحبت با روانپزشک و تجویز دارو از سوی وی می توانند دردهای اسکلتی خود را کاهش دهند.

گفت‌وگو: مینا افسریان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha