کد خبر: اسپانیا-سیگار-کشیدن-را-به-دلیل-همه‌گی
۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸
اسپانیا سیگار کشیدن را به دلیل همه‌گیری ممنوع کرد
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از BBC، منطقه گالیسیا اسپانیا به دلیل نگرانی از خطر ابتلا به Covid-19 ، سیگار کشیدن را در اماکن عمومی ممنوع اعلام کرده است. اسپانیا در صورت عدم امکان رعایت فاصله اجتماعی، ممنوعیت استفاده از سیگار را در خیابان‌ها و اماکن عمومی مانند رستوران‌ها و بارها صادر کرد. منطقه شمال غربی اولین منطقه‌ای است که چنین اقدامی را ارائه می‌دهد، اما جزایر قناری از آن زمان این روند را دنبال کرده‌اند. این در حالی است که اسپانیا با بدترین میزان آلودگی در غرب اروپا روبرو است.

افزایش چشم‌گیر موارد Covid-19 در اسپانیا

موارد روزانه از کمتر از 150 مورد در ماه ژوئن به بیش از 1500 در طول ماه اوت رسیده است. اسپانیا در آخرین روزشماری روز چهارشنبه، 1690 پرونده جدید را ثبت کرد و این تعداد  تمام موارد را در کشور به تقریباً 330000 نفر رساند. ممنوعیت استعمال دخانیات گالیسیا روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری پس از آنکه کارشناسان این اقدام را به دولت منطقه توصیه کردند، اعلام شد. این اقدام از تحقیقات وزارت بهداشت، که ماه گذشته منتشر شد، پشتیبانی می‌کند که ارتباط بین استعمال دخانیات و افزایش شیوع کروناویروس را نشان می‌دهد. گفته می‌شود که این قانون ایجاد شده است زیرا مردم هنگام بازدم دود، قطرات و به طور بالقوه Covid-19  را گسترش می‌دهند. همچنین گفته شده است که افراد سیگاری از راه‌های دیگری مانند لمس سیگار قبل از گذاشتن آن در دهان و دست زدن به ماسک‌های صورت هنگام استفاده و خاموش کردن آن‌ها، در معرض عفونت قرار می‌گیرند. این تحقیق همچنین به تأثیرات منفی وسیع بهداشتی در مصرف سیگار اشاره کرد.

دخانیات روند بیماری‌های تنفسی را بدتر می‌کنند!

به اثبات رسیده است كه مصرف دخانیات، در هر یك از انواع آن، روند بیماری‌های تنفسی را بدتر می‌كند. ممنونعیت سیگار به دلیل Covid-19 در اسپانیا شواهد موجود نشان می دهد كه استعمال سیگار یا دیگر دخانیات، خطر بیشتری از ابتلا به یك نوع شدیدتر از کروناویروس را شامل می‌شود.

رئیس جمهور منطقه آلبرتو نئیز فیژوو گفت: سیگار کشیدن بدون هیچ محدودیت، هنگامی که افراد نزدیک ایستاده‌اند و فاصله اجتماعی‌ای وجود ندارد، خطر بسیار زیاد عفونت را ایجاد می‌کند.

به نقل از روزنامه ال Pa Albert، آلبرتو فرناندز ویلار، عضو کمیته بالینی مشاوره دولت، افزود: ما می‌دانیم که این یک اقدام غیرمعمول برای افراد سیگاری است. اما من معتقدم که ما در یک وضعیت استثنایی قرار داریم.

اسپانیا تنها کشوری نیست که این قانون را اعمال کرده است...

روز پنجشنبه، جزایر قناری یک اقدام مشابه را اعلام کرده و سیگار کشیدن را در خارج از منزل که نمی‌توان مسافت اجتماعی را تضمین کرد، ممنوع اعلام کرد. روز جمعه در کنار دستور دیگری که ماسک صورت را در فضاهای عمومی اجباری می‌کند، این قانون نیز به مرحله اجرا گذاشته می‌شود. همچنین گزارش شده است که مقامات مناطقی از جمله مادرید، اندلس و والنسیا قصد دارند محدودیت‌های سیگار کشیدن را به تنهایی اعمال کنند. اقدامات مشابهی در جاهای دیگر، مانند آفریقای جنوبی که فروش توتون و تنباکو در پایان ماه مارس ممنوع شده، اعمال شده است. این امر ممنوعیت، زمینه‌های درمانی را براساس توصیه‌های متخصصان پزشکی خود و همچنین سازمان بهداشت جهانی (WHO) توجیه می‌کند. در انگلستان، یک نظرسنجی نشان داد که بیش از یک میلیون نفر از زمان همه‌گیری Covid-19، سیگار کشیدن را ترک کرده‌اند. توصیه‌های دولت انگلیس می‌گوید سیگاری‌ها ممکن است در معرض علائم شدید Covid-19 قرار داشته باشند. پزشکان می‌گویند افراد سیگاری به احتمال زیاد به عفونت‌های تنفسی مبتلا می‌شوند و احتمال دارد در مرحله بعدی عوارضی مانند ذات الریه را تجربه کنند.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha