کد خبر: افزایش-ظرفیت،-راهکار-رفع-کمبود-پزشک-و-ت
۲۳ آذر ۱۴۰۰، ۱۴:۱۲

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت با اصل قضیه کمبود پزشک مخالفتی نداریم، گفت: افزایش ظرفیت، راهکار رفع کمبود پزشک و توزیع عادلانه در منطقه و کشور نیست.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر غلامرضا حسن زاده دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی با اشاره به موضوعات مطروحه درخصوص کمبود پزشک در کشور با بیان اینکه ما در وزارت بهداشت با اصل قضیه کمبود پزشک مخالفتی نداریم و برای افزایش منطقی و متعادل ظرفیت‌ها برنامه ریزی می‌کنیم، گفت: دلسوزی‌هایی که اعضای هیات علمی و دست اندرکاران نظام سلامت نسبت به وضعیت مالی و هزینه‌های کشور دارند واقعی و جدی بوده که باید به این موضوع فکر کنیم.
وی با اشاره به اینکه اگر به دنبال رفع مشکل کمبود پزشک هستیم، ما راهکار‌های جدی تر، نزدیک‌تر و بهتری داریم که در کوتاه مدت می‌توانیم به نتیجه برسیم، اظهار کرد: افزایش ظرفیت، راهکار رفع کمبود پزشک، توزیع عادلانه در منطقه و کشور نیست؛ البته یکی از راهکار‌ها می‌تواند افزایش ظرفیت باشد، اما تنها راهکار نیست. ما راهکار‌های کوتاه مدت و میان مدت خیلی بهتری خواهیم داشت که با اجرای آن به جای آنکه هفت سال دیگر به آنچه که مد نظر شورای انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است برسیم می‌توانیم یک سال دیگر آن را محقق و اجرایی کنیم.
باید راهکارهای مناسبی برای اشتغال پزشکان داشته باشیم
دکتر حسن زاده تصریح کرد: هشت سال در کشور ما شرایطی به وجود آمد که تعداد زیادی از جوانان ناامید شدند و سرازیر شدن آن‌ها به سمت خارج از کشور بحث امروز، یک ساعت، یک ماه و دو ماه نیست و موضوعی بوده که طی چند سال در کشور اتفاق افتاده است؛ اولین کاری که باید در این راستا انجام دهیم این است که از خروج پزشکان جلوگیری کنیم. باید راهکارهای مناسبی برای اشتغال پزشکان داشته باشیم که اگر این اتفاق رخ دهد قطعا ما می‌توانیم در کوتاه مدت مشکل موجود را درمان و وضعیت را بهتر کنیم.
دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی در پایان با بیان اینکه پیشنهاد می‌کنیم تنها به افزایش ظرفیت فکر نکنید، زیرا افزایش ظرفیت تنها راهکار این برنامه نیست، عنوان کرد: در پزشکی باید به عوامل متعددی که برای سرپا بودن نظام سلامت وجود دارند، توجه کنیم. باید برای این موضوع برنامه درست و منطقی داشته باشیم تا هزینه‌هایی که می‌کنیم بتوانند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha