کد خبر: افزایش-قیمت-بنزین-در-بودجه-۱۴۰۱-منتفی-ا
۱۴ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۵۳

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه به‌یقین دولت و مجلس هر آنچه که منافع مردم را تهدید کند و نارضایتی عمومی در پی داشته اجرا نخواهند کرد، گفت: از آنجا که "طرح آزمایشی توزیع بنزین از خودرو به هر فرد" صرفا در جزایر قشم و کیش اجرا شده، ممکن است نتایج آن منجر به عدم اجرای سراسری شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت، فریدون حسنوند امروز(سه‌شنبه 14 دی ماه) پس از اتمام جلسه کمیسیون انرژی که با حضور وزیر نفت و موضوع بررسی "طرح توزیع بنزین از خودرو به هر فرد" برگزار شد، گفت: از آنجا که طرح آزمایشی توزیع بنزین در کشور دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی برای مردم به دنبال داشته است در دستور  کار جلسه امروز کمیسیون انرژی قرار گرفت به همین دلیل ضمن ارائه توضیحاتی ازسوی وزیر نفت، نمایندگان نیز دغدغه‌های خود و مردم را مطرح کردند.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع‌بندی جلسه امروز، افزود: نتیجه این شد که دولت و مجلس قصد افزایش قیمت بنزین را ندارند و موضوع افزایش قیمت بنزین در بودجه 1401 نیز به طور کامل منتفی است.

وی تاکید کرد: از آنجا که این طرح آزمایشی صرفا در جزایر قشم و کیش اجرا شده، ممکن است نتایج آن منجر به عدم اجرای سراسری شود.

حسنوند با بیان اینکه کمیسیون انرژی این طرح را فراقوه‌ای دانسته و اجرای آن را مستلزم هماهنگی میان قوای مختلف به ویژه مجلس و کمیسیون تخصصی می‌داند، گفت: همچنین از منظر نمایندگان در نظر گرفتن پیوست‌هایی مانند پیوست فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی برای این مهم ضروری است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این ایده یا طرح که از طرف دانشگاهیان به دولت ارائه شده، در معاونت اقتصادی دولت مورد بحث قرار گرفته و تاکنون نیز اجرا نشده و در حال بررسی است لذا مقرر شد؛ نگرانی‌های مردم و نمایندگان توسط وزیر در دولت مطرح شود و به‌یقین دولت و مجلس هر آنچه که منافع مردم را تهدید کند و نارضایتی عمومی در پی داشته اجرا نخواهند کرد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha