کد خبر: افزایش-۱۰۴-درصدی-اعتبارات-وزارت-جهاد-ک
۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۱۰

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارتخانه ، عمده دلایل رشد اعتبارات هزینه ای شامل ردیف های اصلی، متفرقه و اختصاصی در لایحه بودجه سال آینده را افزایش اعتبارات یارانه نان و خرید تضمینی گندم، تکمیل طرح ها و برنامه های وزارت جهاد کشاورزی از محل فروش اموال و اخذ عوارض از صادرات دام برشمرد.

حسن قاسمی با بیان این که اعتبار جبران اصلاح نرخ کالاهای اساسی، دارو، یارانه نان و خرید تضمینی گندم در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ ۱۰۰۶۰۰ میلیارد تومان در ردیف ۱۷ جدول مصارف هدفمندی تبصره (۱۴) لحاظ شده است، افزود: پیش بینی می شود حداقل مبلغ ۶۴ هزار میلیارد تومان آن مربوط به یارانه نان و خرید تضمینی گندم باشد.

وی اظهار داشت: اعتبار نهاده های کشاورزی، تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری و تادیه تعهدات مربوط در لایحه بودجه سال آینده نیز مبلغ ۴ هزار میلیارد تومان در ردیف ۱۸ جدول مصارف هدفمندی تبصره (۱۴) پیشنهاد شده که نسبت به رقم سال گذشته رشد ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

قاسمی، اعتبار نهاده های کشاورزی، تنظیم بازار کالاهای اساسی و ضروری و تادیه تعهدات مربوط در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ را ۳۴۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

وی در مورد اعتبار خرید تضمینی چای نیز تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در ردیف ۲۲ جدول مصارف هدفمندی تبصره (۱۴) برای خرید تضمینی چای پیش بینی شده که رشد ۵۰ درصدی  را نسبت به رقم ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار سال قبل نشان می دهد.

وی افزود: این رقم نسبت به اعتبار ۳۳۲۰ میلیارد تومان در بودجه سال گذشته ۱۶ درصد افزایش داشته است.

قاسمی ادامه داد: اعتبار خرید واکسن و واکسیناسیون دام از محل بودجه عمومی از مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان در قانون بودجه سال ۱۴۰۰ به ۵۱۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ افزایش یافته است که رشدی معادل ۷۰ درصدی را نشان می دهد.

وی اذعان داشت: برای نخستین بار در لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ از محل ردیف ۶۱-۷۳۰۰۰۰ ( اعتبار موضوع ماده ۵ قانون نظارت شرعی بر ذبح و صید) ۱.۱ میلیارد تومان برای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (موسسه تحقیقات علوم دامی) پیش بینی شده است.

قاسمی درباره اعتبارات دانه های روغنی نیز تصریح کرد: در لایحه بودجه سال آینده مبلغ ۱۶۲ میلیارد تومان به منظور حمایت از توسعه کشت دانه های روغنی لحاظ شده که این رقم نسبت به اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان سال گذشته ۱۰ درصد کاهش نشان می دهد.

وی افزود: از این مبلغ، ۷۲ میلیارد تومان آن مربوط به اعتبار هزینه ای و ۹۰ میلیارد تومان اعتبار تملکی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha