کد خبر: امدادرسانی-به-3400-نفر-در-حوادث-جوی-72-ساعت-گ
۱۱ دی ۱۴۰۰، ۹:۲۷

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح عملیات امدادی در حوادث جوی 72 ساعت گذشته گفت: امدادگران جمعیت در این مدت به بیش از 3400 هموطن در حوادث برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی در هشت استان کشور امدادرسانی کردند.

به گزارش  گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، مهدی ولی‌پور با اشاره به اینکه در 72 ساعت گذشته 12 استان خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی و رضوی، اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری متاثر از برف و کولاک و سیل و آبگرفتگی بودند، افزود: 33 شهرستان در ٨ استان بوشهر، فارس، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان به خدمات امدادی نیازمند بودند و در این استان‌ها در مجموع به 3400 نفر امدادرسانی شده است.

وی گفت: 110 تیم امدادی شامل 443 امدادگر و نجاتگر به متاثران از حوادث جوی در 16 محور کوهستانی، ١٦ شهر، ٣٠ روستا و سه منطقه عشایری خدمت‌رسانی کرده و علاوه بر اسکان اضطراری 1264 نفر (برپایی سه اردوگاه در چابهار با ظرفیت ٥٠٠ نفر و در کنارک با ظرفیت ١٠٦ نفر)، به یک نفر خدمات درمان سرپایی ارائه کرده، 48 نفر را به مناطق امن و یک نفر را نیز به مرکز درمانی منتقل کردند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: در عملیات امدادرسانی به متاثران از حوادث جوی در این مدت، از 13 واحد مسکونی تخلیه آب انجام و 103 خودرو نیز رهاسازی شد. همچنین ٣٥ دستگاه چادر، ٥٤٦ تخته موکت، ٥٢٢ تخته پتو، ١٥٢٢ کیلوگرم نایلون، ١٢١ بسته غذایی، ٢١٢٥ کیلوگرم برنج و ١٨٠٠ بطری آب معدنی میان حادثه‌دیدگان توزیع شد.

به گفته ولی‌پور، امدادرسانی در ١٥ شهرستان در استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و کهگیلویه و بویراحمد ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha