به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت(طبنا) ، صلیب سرخ جهانی اعلام کرد که میرجانا اشپل جاریک اِگر سوییسی در سال ۲۰۲۲ میلادی به عنوان اولین زن، ریاست کمیته بین المللی صلیب سرخ را بر عهده خواهد گرفت.
وی جایگزین پیتر مورر رییس کنونی صلیب سرخ خواهد شد که تصمیم گرفته است در ماه سپتامبر سال ۲۰۲۲ زمانی که خدمتش به ۱۰ سال برسد از سمت خود کناره گیری نماید.
اشپل جاریک اِگر در حال حاضر دستیار دبیرکل و مدیر دفتر منطقهای اروپا و کشورهای مشترک المنافع در برنامه توسعه سازمان ملل متحد است.
نظر شما