کد خبر: اولین-دوره-مسابقات-شطرنج-تیمی-قهرمانی
۱۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۱۷
اولین دوره مسابقات شطرنج تیمی قهرمانی استان‌های کشور برگزار می‌شود
به گزارش گروه ورزش خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی فدراسیون شطرنج این رقابت‌ها جهت بالا بردن سطح کمی و کیفی شطرنج کشور و ایجاد رقابت سالم و سازنده بین هیات شطرنج استان‌های کشور برگزار می‌شود.
از آنجا که برگزاری مسابقات قهرمانی استانهای کشور باعث ایجاد فضای گرم رقابتی بین استانهای مختلف کشور می شود و فدراسیون شطرنج در گذشته علی رغم تقاضاهای بیشمار به دلیل بعد مسافت و هزینه های گزاف مربوطه هرگز موفق به برگزاری این رقابت بین استانهای کشور نشده بود و همچنین لذا در شرایط فعلی که امکانات برگزاری مسابقات آنلاین ارتقاء چشمگیر داشته است اولین دوره این مسابقات با نظارت کامل ویدیویی و با رعایت قوانین ضد تقلب فیده و نرم افزارهای مربوطه برگزار خواهد شد.
برای برگزاری این مسابقات از شیوه برگزاری مسابقات المپیاد جهانی شطرنج که هم اکنون و به مدت یکماه با حضور ۱۶۳ کشور در حال برگزاری است الگو برداری شده است.
هر تیم شامل ۶ بازیکن اصلی است که در این ۶ نفر تیم ها الزام به داشتن دو بانو, یک جوان زیر ۲۰ سال و یک دختر زیر ۲۰ سال هستند.
بازیکنان اصلی بر روی میز ۱ و ۲ , بازیکنان بانو بر روی میز ۳و ۴, بازیکن جوان زیر ۲۰ سال بر روی میز ۵ و بازیکن دختر زیر ۲۰ سال بر روی میز ۶ با حریفان خود به رقابت خواهند پرداخت.
این مسابقات در دو بخش مقدماتی و نهایی برگزار خواهد شد. در بخش مقدماتی رقابت بین تیم ها در ۹ دور به روش سوییس برگزار می‌شود که ۴ تیم از این مسابقات به مرحله نهایی راه یافته و به صورت حذفی مرحله نیمه نهایی و نهایی را به صورت رفت و برگشت برگزار می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha