کد خبر: ایجاد-جمعیتی-پژوهش-بنیان-و-دانایی-محور
۲۵ آذر ۱۳۹۹، ۹:۰۶

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر کریم همتی در پیام خود آورده است: "تغییرات وسیع در نوع و وسعت حوادث و سوانح از یکسو و تحول روزافزون در دانش و فناوری در حوزه پیشگیری، مداخله و زیانکاهی این رویدادها از سوی دیگر باعث شده است که انجام پژوهش‌های کاربردی و دیدبانی علمی مستمر به‌عنوان یکی از الزامات جمعیت های ملی هلال احمر و صلیب سرخ مورد توجه قرار گیرد.

با بررسی رویکردهای مدیریتی جمعیت‌های پیشرو، مشخص می‌شود که نظام سنجش کارایی و اثر بخشی این سازمان‌ها به کسب و استفاده از منابع مالی و مادی محدود نمی شود بلکه دست یابی به سرمایه‌های نامشهودی همچون اطلاعات معتبر و به‌روز اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، جغرافیای، جمعیت شناسی، سلامت، تسلط و بهره‌برداری از فناوری های نوین و پیشرفته مرتبط و از همه مهمتر دانش حرفه ای و مهارت نیروی انسانی فعال ملاک عمل قرار می گیرد. از این رو، حرکت پر شتاب ما بسوی ایجاد جمعیتی پژوهش بنیان و دانایی محور، یکی از راهبردهای کلان جمعیت در دوره کنونی است.

به منظور اجرایی شدن این راهبرد، طراحی و پیاده سازی مدل بومی مدیریت دانش در جمعیت هلال احمر ضرورت دارد تا بصورت مستمر مسائل موجود و آتی جمعیت پیش بینی و شناسایی شده و با استفاده از دانش و شواهد علمی و تجربه همکاران و صاحبان فرایندها، برنامه‌ها و راه حل‌های مبتنی بر شواهد علمی و تجربی برای آن تدوین و اجرایی شود.

تحقق این مهم تنها در گرو اهتمام، همدلی و همکاری همه نخبگان، دانشجویان، پژوهشگران و صاحبان تجربه در جای جای جمعیت هلال احمر میسر خواهد بود. در حال حاضر در این جمعیت ظرفیت‌های زیر ساختی مناسبی همچون مراکز تحقیقاتی تخصصی، مرکز نوآوری و شتابدهی، موسسه علمی و کاربردی و مرکز مهارت آموزی علوم پزشکی فراهم آمده است که با اتکا به الطاف الهی و تلاش همه همکاران تنها نقطه شروعی در راهبرد توسعه علمی جمعیت هلال احمر خواهد بود.

اینجانب بعنوان عضوی از جامعه دانشگاهی کشور، هفته پژوهش و فناوری را به همه دانشجویان، پژوهشگران، نوآوران، استادان و همکاران عزیز تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم در سایه عنایات خدای متعال و با تلاش و همت مضاعف همه تلاشگران این عرصه، شاهد موفقیت‌های چشمگیری در توسعه علمی جمعیت باشیم."

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha