کد خبر: بازگشایی-درمانگاه-های-تخصصی-و-اتاق-عمل
۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶
بازگشایی درمانگاه های تخصصی و اتاق عمل آنژیوگرافی بیمارستان شریعتی

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر حسینعلی زاده با بیان اینکه همزمان با تعیین بیمارستان شریعتی به عنوان مرکز بستری بیماران کووید 19 از ابتدای اسفندماه سال گذشته، کلیه فعالیتهای مستمر بیمارستان به حالت تعطیل درآمد و از تمام ظرفیت نیروهای درمانی و پشتیبانی و تشخیصی در این مهم استفاده شد اظهار کرد:  در حال حاضر و با پشت سر گذاشتن دو مرحله سنگین از همه گیری و اپیدمی کرونا ویروس، با توجه به نیاز مردم منطقه و بیمارانی که تاکنون به سبب نگرانی از ابتلا به ویروس، از حضور در بسیاری از مراکز درمانی خودداری نموده بودند، اقدام به بازگشایی بخش مجزای آنژیوگرافی و سی سی یو نمودیم.

وی با تاکید بر رعایت تمام دستورالعملهای کنترل عفونت و موازین بهداشتی، خاطر نشان کرد: "در محیطی مجزا و تفکیک شده به روند درمان بیماران قلبی و عروقی خواهیم پرداخت"بنابراین جای هیچ گونه نگرانی از سرایت آلودگی از بخشهای مربوط به بیماران کووید-19 به سایر مکانها وجود ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل بازسازی بخش اتاق عمل جراحی قلب و آی سی یو قلب باز نیز امکان بهره مندی سایر بیماران از خدمات تخصصی قلب و عروقی نیز فراهم خواهد شد.

آقای محمدیاری نخستین بیمار کاندید آنژیوگرافی پس از بازگشایی اتاق عمل این مرکز اظهارکرد: مدت 4 ماه بود که به خاطر پرهیز ار ابتلا به کرونا، با دارو  درد قلبی خود را تسکین داده ام و از اینکه با آماده سازی بخش، امکان عمل برایم فراهم گردیده است بسیار خرسندم.

معاون درمان بیمارستان شریعتی نیز با اشاره به راه اندازی درمانگاههای تخصصی بیمارستان شریعتی، از امکان ویزیت تخصصی بیماران در درمانگاه خبر داد.

دکتر علی اکبر ایلاتی ، با اشاره به اهمیت موضوع درمانگاههای تخصصی در مراکز درمانی، تعطیلی درمانگاه را یکی از پیامدهای بسیار منفی شیوع کرونا در مشهد دانست که عواقب آن به مردم منطقه تحمیل شد. لذا با کاهش آمار بیماران کووید- 19 و اجرای پروتکلهای بهداشتی، بازگشایی مجدد درمانگاههای تخصصی قلب، داخلی، ارولوژی و چشم  در دستور کار قرار گرفت که از همین هفته و طبق برنامه هایی که اعلام می‌شود فعال خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha