کد خبر: بایدن-با-مخالفت-زیاد-جمهوری-خواهان-برا
۱۳ فروردین ۱۴۰۰، ۱۹:۲۳
بایدن با مخالفت زیاد جمهوری خواهان برای طرح زیرساخت‌ها مواجه شده است!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Reuters، رئیس جمهور جو بایدن روز پنج شنبه با احتمال جنگ سیاسی همه جانبه با جمهوری خواهان بر سر طرح 2 تریلیون دلاری خود برای احیای مجدد زیرساخت‌های آمریکا روبرو شد و یک دموکرات ارشد حزب نیز تنها پشتیبانی جزئی از نحوه پرداخت این بسته را ارائه داد. یک روز پس از رونمایی رئیس جمهور دموکرات از طرح مشاغل آمریکایی خود در پیتسبورگ، ارشد جمهوری خواه سنا گفت که بایدن هیچگونه حکم عمومی برای این پیشنهاد ندارد و پیش بینی کرد جمهوری خواهان از آن پشتیبانی نمی‌کنند. طرح بایدن ترکیبی از هزینه در جاده‌ها و پل‌ها را با ابتکارات مربوط به تغییر آب و هوا و خدمات انسانی مانند مراقبت از سالمندان است. میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا در یک کنفرانس خبری در اوونزبورو، کنتاکی گفت: من می‌خواهم در هر مرحله با آن‌ها مبارزه کنم، زیرا فکر می‌کنم این نسخه یک اشتباه برای آمریکا باشد. مک کانل افزود: بسته‌ای که آن‌ها در حال حاضر آماده می‌کنند، همانطور که ما می‌خواهیم زیرساخت‌ها را برطرف کنیم، از طرف ما پشتیبانی نمی‌شود. در همین حال، یک نماینده دموکرات مجلس نمایندگان گفت که نمایندگان مجلس می‌توانند پیشنهادهای مالیاتی مندرج در برنامه بایدن را به میزان قابل توجهی تغییر دهند.

جمهوری خواهان ممکن است با برخی از پیشنهادات بایدن موافقت کنند!

ریچارد نیل، نماینده دموکرات رئیس کمیته راه‌های خانه و روش‌های نوشتن مالیات، گفت: ما برخی از پیشنهادات او را خواهیم پذیرفت. بایدن و جمهوری خواهان نیل افزود: اگر بتوانیم پیشنهاد رئیس جمهور را بهبود ببخشیم ، می خواهیم این كار را انجام دهیم. بایدن می‌خواهد هزینه‌های این طرح را با افزایش نرخ مالیات شرکت‌ها و استفاده از پناهگاه‌های مالیاتی برون مرزی برای شرکت‌ها دشوارتر کند. نیل گفت که برای پرداخت هزینه‌های آن، اوراق قرضه و اعتبارات مالیاتی را افزایش می‌دهد. دموکرات‌ها با حاشیه کم هر دو اتاق کنگره را کنترل می‌کنند. اگر جمهوری خواهان در برابر این طرح صف آرایی کنند، عبور و مرور دشوار خواهد بود. برخی از لیبرال دموکرات‌ها گفته‌اند که این لایحه باید به طور چشمگیری بزرگ‌تر باشد. دموکرات‌های میانه رو گفته‌اند که باید کسر مالیات فدرال برای مالیات‌های ایالتی و محلی را افزایش دهد، اقدامی که نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان روز پنجشنبه گفت از آن حمایت خواهد کرد. دامنه بسته زیرساختی همچنین می‌تواند برخی از دموکرات‌های میانه رو سنا را متوقف کند. پلوسی گفت، دموکرات‌های مجلس نمایندگان گفته‌اند که امیدوارند بسته زیرساختی بایدن را تا 4 ژوئیه تصویب کنند. کاخ سفید گفت که بایدن دوست دارد این طرح در تابستان امسال تصویب شود.

بدون حمایت جمهوری خواهان، دموکرات‌ها ممکن است مجبور شوند به روال پارلمانی متوسل شوند که به موجب آن بتواند سنا 100 کرسی را با اکثریت آرا ساده به جای 60 رأی مورد نیاز برای پیشبرد بیشتر قوانین تصویب کند. با این حال، این می‌تواند از آن‌ها بخواهد عناصری را که مالیات و هزینه‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد، مانند مقرراتی که سازماندهی اتحادیه‌های کارگری را برای کارگران آسان می‌کند، کنار بگذارند.

 

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha