کد خبر: با-اجرای-درست-نظام-ارجاع-و-پزشک-خانواده
۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۷:۰۵
با اجرای درست نظام ارجاع و پزشک خانواده کمبود منابع نخواهیم داشت

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از روابط عمومی سازمان بیمه سلامت،مسعود پزشکیان با اشاره به اینکه در این وضع اقتصادی باید اقتصادی عمل کنیم، تاکید کرد: اگر در چارچوب قانون عمل کنیم، قادرهستیم به تمام شهروندان خدمات شایسته ارایه دهیم و باید با اجرای درست قانون به داد محرومان برسیم.

وی ، منابع مالی بخش بهداشت و درمان در بودجه را کافی دانست و عنوان کرد: اگر بحث‌های ارجاع، سطح‌بندی و پزشک خانواده درست اجرا شود، با کمبود منابع مواجه نمی‌شویم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با توجه به افزایش فرایندهای الکترونیکی در بیمه سلامت، می توان نیاز به ساختمان های اداری را کاهش داد و در مقابل بودجه را در بخش های دیگر هزینه کرد. وی با تشکر از حمایت های دولت تدبیر و امید در پیاده سازی طرح تحول سلامت گفت: زمانی  مُرده مردم را به خاطر پرداخت نکردن هزینه ها از بیمارستان تحویل نمی دادند، اما با کمک مجلس و راه اندازی بیمه سلامت، هزینه درمان نیز رایگان شد .

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس اظهار کرد: ما در مجلس دو گام بزرگ در راستای ارتقای خدمات درمانی برداشتیم، یکی اختصاص ۱۰ درصد هدفمندی یارانه ها برای بخش سلامت بود و دیگری تخصیص یک درصد ارزش افزوده برای روستاییان.

پزشکیان گفت: با تصویب قانون پرداخت درصدی از حقوق برای بیمه خدمات درمانی، اعتبارات بیمه سلامت افزایش یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha