کد خبر: برخورد-سخت-قانون-با-احتکارکنندگان-دار
۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۰۶

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، محمد علی اسفنایی ، درباره برخورد با احتکارکنندگان دارو توسط سازمان تعزیرات حکومتی،گفت: هر نوع انبار و دپوی کالا لزوما احتکار نیست زیرا برخی از تولیدکنندگان کالا گله مند هستند که شغل ما به نوعی است که می بایست انبارداری کالا را در دستور کار قرار بدهیم و سپس کالا را عرضه کنیم و این گله‌مندی  تولیدکنندگان صحیح است.

وی ادامه داد: کالاهای که به قصد گران فروشی در شرایطی که دولت ضرورت عرضه کالا مذکور را نیز اعلام کرده اما عرضه نشود را در  اصطلاح احتکار می‌نامند بنابراین ما نیز بر این مبنا با احتکارکنندگان کالا برخورد قاطع می‌کنیم.

مدیرکل تعزیرات استان تهران  افزود: دارو جز 21 قلمی است که باید تعزیرات حکومتی به‌‌طورحتم با احتکارکنندگان آن برخورد کند زیرا دارو با سلامت جامعه در ارتباط است و این در حالی است که ما  برخی از انبارهای داروی احتکار شده را در  داخل و خارج استان  تهران  شناسایی کردیم و با متخلفان برخورد کردیم.

 اسفنانی افزود: قانون در زمینه  احتکار کالا  بسیار سختگیرانه عمل می‌کند و از 10تا 70 درصد  ارزش کالا را جریمه می‌کند و سپس بر طبق قانون الزام میکند که  فرد احتکارکننده کالا را به بازار عرضه کند اما در  مرتبه دوم  دستور عرضه کالا توسط  شعبه تعزیرات صادر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha