کد خبر: برنامه‌ریزی-برای-اتصال-روستاها-به-این
۲۲ دی ۱۴۰۰، ۲۳:۰۳
برنامه‌ریزی برای اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت

مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی، با اشاره به هدف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای اتصال روستاهای باقیمانده به اینترنت پر سرعت، گفت: باید با طرح ریزی منسجم تر و متمرکز شدن بیشتر روی استان ها، کاستی های موجود در این زمینه را کاهش داد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت(طبنا)؛ جلسه شورای اداری مدیران بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با حضور ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO)، حسین حمیدی پور مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد فرزاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان شرقی و مدیران ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان آذربایجان شرقی، در محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی برگزار شد.

ایرج روحی مشاور وزیر در توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی و مجری طرح خدمات عمومی اجباری (USO)، گفت: هدف از حضور ما در استان ها، متمرکز شدن بیشتر روی استان هاست و این سفر نیز در این راستا انجام شده است تا طرح ریزی بهتری در رابطه وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان صورت گیرد. همچنین تیم های کارشناسی از وزارت ICT، شرکت مخابرات استان و اپراتور های ارتباطی مانند "های وب"، در محل اداره کل استان و شرکت مخابرات ، برای بررسی روستاهایی که دسترسی به اینترنت ندارند، جلسات فنی و کارشناسی متعددی برگزار می کنند و امیدواریم با استفاده از ظرفیت های مختلف استان آذربایجان شرقی، دسترسی این روستاها به شبکه ملی اطلاعات فراهم شود تا یکی از مهم ترین دغدغه های اهالی این روستاها رفع شود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این سفر بالای 90 درصد مسائل مربوط به حوزه USO تعیین تکلیف شود ادامه داد: پروژه توسعه ارتباطات روستایی یک پروژه سراسری است و برای تسریع و تسهیل در اتصال روستاها باید علاوه بر متولیان اصلی حوزه ICT ،دستگاه های مختلف نقش آفرینی کنند. همچنین ما باید نگاه دقیق تری به این حوزه داشته باشیم تا بعد از ایجاد ارتباط در روستا شاهد اثرات مفیدتر این ارتباطات در روستاها باشیم. وی استفاده از ظرفیت های بالای استان ها را خاطر نشان کرد و ادامه داد: باید در مورد اینترنت روستاها تست های کاربردی با استفاده از نرم افزار های مورد استفاده پر کاربرد کابران انجام شود تا میزان کارایی آن ها ملموس تر شود. همچنین در مورد اینترنت ADSL که از دغدعه های مهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می رود، باید برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.

محمد فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی، نیز در این جلسه ضمن ارائه گزارش جامع از وضعیت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با ذکر شاخص های مختلف، گفت: استان آذربایجان شرقی یکی از استان های مهم کشورمان به شمار می‌رود و با توجه به اقلیم کوهستانی این استان، گسترش ارتباطات و فناوری اطلاعات در تمامی سطح استان بسیار مهم تلقی می شود.

وی تعداد روستاهای بالای 20 خانوار استان آذربایجان شرقی را 2020 روستا ذکر کرد که در حال حاضر بالای 1560 روستا دارای ارتباطات تلفن همراه و بالای 1200 روستا به اینترنت پر سرعت متصل هستند.

فرزاد اظهار کرد: در تلاش برای گسترش عدالت ارتباطی در استان هستیم و برنامه اداره کل ICT استان متصل کردن تمامی روستاهای استان به اینترنت و گسترش فناوری اطلاعات در این روستاها با توجه به اثرات بسیار مفید این گسترش است. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی ادامه داد: حضور مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مجری طرح (USO) در استان فرصت بسیار مغتنمی به شمار می رود و امیدواریم در جلسات کارشناسی این سفر، برنامه ریزی های لازم برای متصل شدن روستاهای باقیمانده استان به اینترنت پر سرعت انجام شود.

در پایان این جلسه، مدیران ادارات تابعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان و همچنین اپراتور های تلفن همراه ضمن ارائه گزارش از وضعیت موجود، نقطه نظرات خود در مورد مشکلات را بیان کردند.

گفتنی است در ادامه این جلسه، جلسه برنامه ریزی استان ها در ارتباط با شبکه ملی اطلاعات با حضور با حضور علی‌اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد خوانساری معاون وزیر و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیران کل ICT استان ها، همچنین حسین حمیدی پور مدیرکل دفتر هماهنگی و امور استان‌ها وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و محمد فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی از محل اداره کل ICT آذربایجان شرقی، به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

همچنین جلسه دیگری در راستای توسعه زیر ساخت الکترونیکی خدمات روستایی USO با حضور ایرج روحی ، حسین حمیدی پور ومحمد فرزاد مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی با دستور جلسه بررسی آخرین وضعیت HLD استان ها و اثر بخشی برخورداری از شبکه ملی اطلاعات در روستاها از محل اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha