کد خبر: بهره-مندی-بیش-از-۶۰۰-نفر-از-خدمات-مراکز
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
بهره مندی بیش از ۶۰۰ نفر از خدمات مراکز درمان اعتیاد در شش ماهه نخست سال جاری

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان سمنان، مسعود جهانسیر معاون مدیرکل و رئیس اداره بهزیستی شهرستان شاهرود خبر از ارائه خدمات در شش ماه نخست سال جاری به ۶۱۶ نفر در مراکز درمان اعتیاد شهرستان داد.

مسعود جهانسیر در ابتدا با اشاره به تغییر نگرش جامعه به معتادان به عنوان بیمار اظهار کرد: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی در حوزه اعتیاد به خانواده ها و افراد در معرض خطر و آسیب پذیر می تواند نقش مهمی در مقابله و پیشگیری از اعتیاد داشته باشد.

وی از وجود تنها کمپ ترک اعتیاد بانوان در شهرستان شاهرود خبر داد و افزود: ۹ مرکز ترک اعتیاد در شهرستان شاهرود با مجوز بهزیستی وجود داشته که از این تعداد ۷ مرکز در قالب کمپ های شبانه روزی و ۲ مرکز به عنوان سرپائی درمان اعتیاد فعالیت می کنند.

جهانسیر ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری، ۳۲۴ نفر در کمپ های ترک اعتیاد پذیرش شده و ۲۹۲ نفر از خدمات مراکز سرپائی بهره مند شده اند که به منظور کمک به افراد نیازمند و کاستن دغدغه های مالی افراد خود معرف ترک اعتیاد، به ۶۰ نفر از  پذیرفته شدگان در کمپ ها، یاری برگ ۳۰۰ تا ۳۵۰ هزار تومانی پراخت شده است.

جهانسیر با اشاره به پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به بهبودیافتگان گفت : متقاضیان بهبود یافته با ۶ ماه پاکی و دارای پروانه کسب می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند که در این راستا برای ۱۵نفر از بهبود یافتگان پرونده تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی تشکیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha