کد خبر: بودجه-تکمیلی-1400-به-پروژه‌های-زیر-ساختی-م
۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۱۷
بودجه تکمیلی 1400 به پروژه‌های زیر ساختی مترو اختصاص خواهد داشت

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت و به نقل از معاونت ارتباطات و امور بینالملل شورای اسلامی شهر تهران در جریان دویست و شصت و ششمین جلسه رسمی شواری شهر تهران  پیروز حناچی شهردار تهران لایحه بودجه سال 1400 شهرداری تهران  و سازمان ها و شرکت های تابعه به شورای شهر تقدیم کرد.

حناچی در جریان تقدیم لایحه 1400 با اشاره به این که شهرداری تهران سال سختی را پشت سر گذاشته است، گفت: شهرداری تهران بعد از وزارت بهداشت جزو اولین دستگاه‌هایی بود که با کرونا درگیر شد و بیشترین آسیب را دید و بسیاری از درآمدهای شهرداری تهران دچار اختلال شد. در حال حاضر حمل و نقل عمومی شهر تهران با 30 درصد ظرفیت اسمی خود فعالیت می کنند. بسیاری از سالن‌های ورزشی در تعطیلی به سر می برند و همچنین مجموعه‌هایی که وظایف گردشگری دارند مثل برج میلاد به حالت تعطیل یا نیمه تعطیل درآمده‌اند. این در شرایطی است که ما ریالی از کمک‌های دولت را در اختیار نداشتیم.

حناچی ادامه داد: بودجه 1400 اولین بودجه قرن است و امیدواریم بتوانیم با این بودجه سرفصل جدیدی را در شهرداری تهران ایجاد کنیم. نگاه ما در بودجه 1400 اجتماعی است و معتقدیم که خیلی از مسائل و مشکلات لاینحل شهر تهران با نگاه اجتماعی و مردمی قابل حل است. بنابراین رویکرد اصلی در بودجه 1400 نسبت به مسائل شهر رویکرد اجتماعی است.  پیش بینی می شود مردم در سال 1400 نیز با شرایط سخت اقتصادی مواجه خواهند بود، بنابراین تلاش ما این است که درسال 1400 نیز در کنار مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر باشیم.

شهردار تهران افزود: در بودجه 1400 به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، توجه به اقشار آسیب پذیر مثل دست فروشان، اختصاص بودجه برای محلات آسیب پذیر مثل دولاب، فرحزاد، اسلام آباد، توجه به پروژه های محلی،توجه به ارتقا سلامت و ورزش  و نشاط شهری مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته حناچی تحولات ساختاری در بودجه 1400 رخ داده و بار مالی تبصره‌ها در ردیف‌های بودجه لحاظ شده است.

شهردار تهران با بیان اینکه بودجه امسال دو سطحی است و شامل بودجه  اصلی با رقم ٤٧ هزارو ٦٨٧ میلیارد تومان و بودجه تکمیلی با رقم ٢ هزارو ٢٧٤ میلیارد تومان است ادامه داد: بودجه تکمیلی از افزایش درآمدهای شهری است و صرفا به 32 پروژه مرتبط با زیرساخت های شهر مثل خطوط مترو و خطوط آنتن مترو اختصاص خواهد یافت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha