کد خبر: بوریس-جانسون-از-موج-دوم-کروناویروس-در-ک
۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۴:۳۱
بوریس جانسون از موج دوم کروناویروس در کشورهای اروپایی خبر داد!
  به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، چندین کشور اروپایی از جمله اسپانیا، بلژیک و فرانسه روزانه شاهد بروز موارد کروناویروس بوده‌اند و برخی در حال اعمال اقدامات سختگیرانه‌تر مانند قرنطینه‌ها هستند. رئیس سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه گفت كه همه گیری در سطح جهان در حال شتاب گرفتن است و در شش هفته گذشته موارد تقریباً دو برابر شده است. نخست وزیر انگلیس، بوریس جانسون گفت که این قاره در آغاز موج دوم قرار گرفته است. انگلیس برای افرادی که از اسپانیا وارد می‌شوند قرنطینه کروناویروس را وضع کرده است. به نظر می‌رسد اروپا در آغاز موج دوم عفونت‌های کروناویروس قرار گرفته است. نخست وزیر انگلستان، بوریس جانسون، روز سه شنبه گفت: چندین کشور در این قاره گزارش کردند که روند صعودی در پرونده‌های کروناویروس وجود دارد و مجدداً محدودیت‌ها را تعیین می‌کنند.

قرنطینه دوباره در برخی کشورها اعمال شده است

به تازگی بلژیک، آلمان، اسپانیا و فرانسه موارد زیادی را شاهد بوده اند و برخی از دولت‌ها اقداماتی را از جمله اقدامات انتظامی و قرنطینه ارائه داده‌اند. کروناویروس در کشورهای اروپایی رئیس سازمان بهداشت جهانی، روز دوشنبه گفت كه این بیماری همه‌گیر کروناویروس در سطح جهان در حال افزایش است. جانسون، که دولت او این هفته قرنطینه 14 روزه را برای افرادی كه از اسپانیا پس از افزایش موارد کروناویروس به برخی مناطق وارد شده بودند، تحمیل كرد، گفت: علائمی مبنی بر موج دوم کروناویروس در این قاره وجود دارد. جانسون به Sky News گفت: بگذارید درمورد آن‌چه در اروپا اتفاق می‌افتد، در میان برخی از دوستان اروپایی ما کاملاً واضح باشد: می‌ترسم که شما در بعضی از نقاط نشانه‌های موج دوم ابتلا به همه‌گیری کروناویروس را ببینید. وی افزود: کاری که ما باید انجام دهیم این است که اقدامات سریع و قاطع را در جایی اعمال کنیم که فکر احتمال شروع دوباره وجود دارد. در حالی که در هفته‌های اخیر در انگلستان موارد کروناویروس کاهش یافته، نشانه‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهد آن‌ها ممکن است در انگلیس پس از برداشتن بیشتر اقدامات قرطینه، دوباره در حال افزایش باشند. برخی از کشورهای اروپایی پس از افزایش موارد، برخی محدودیت ها را دوباره اعمال کرده‌اند.

اقدامات بلژیک برای مبارزه با کروناویروس

نخست وزیر بلژیک، سوفی ویلمز روز دوشنبه گفت که خانواده‎ها می‌توانند تنها با پنج نفر دیگر در طی چهار هفته ملاقات کنند و تعداد افرادی که مجاز به شرکت در برنامه‌های عمومی سرپوشیده اند، به نصف کاهش می‌یابد و به 100 نفر می‌رسد. کروناویروس در کشورهای اروپایی موارد روزانه گزارش شده در بلژیک از 80 مورد در اوایل ماه ژوئیه به 279 مورد رسیده است. ویلمز گفت: ما امروز دوباره  محتاطانه عمل می‌کنیم تا اوضاع را تحت كنترل و مانع از اعمال قرطینه عمومی شویم. وی افزود: اکنون به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به عفونت آلوده‌تر از افراد آلوده هنگام قرطینه کشور در ماه مارس هستند.

موارد در کشورهای اروپایی در حال گشترش هستند

در همین حال، فرانسه برای برخی از سواحل در بریتانیا، جایی که مقامات مجموعه‌ای از موارد را ثبت کرده‌اند، محدودیت‌های کاری را وضع کرده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، میانگین تعداد موارد روزانه کروناویروس ثبت شده در فرانسه از 434 در ژوئن به 677 نفر رسیده است. در گزارش‌ها آمده است كه بریتانیا می‌تواند تعطیل كنندگان را كه از فرانسه بازدید می‌كنند، هنگام بازگشت، به مدت 14 روز در قرنطینه نگه دارد. قرار دادن انگلیس و اسپانیا در فهرست قرنطینه باعث خشم نخست وزیر اسپانیا، پدرو سانچز شد، که این اقدام را خطا خواند. اسپانیا طی هفته‌های اخیر روند صعب‌العلاجی را در موارد کروناویروس ثبت کرده است که بسیاری از آن‌ها در مناطق کاتالونیا و آراگون قرار دارند. آلمان روز سه‌شنبه نسبت به سفرهای توریستی به جوامع خودمختار آراگون، کاتالونیا و ناوارا هشدار داد. تدروس روز دوشنبه گفت كه موارد جهانی در شش هفته گذشته تقریباً دو برابر شده است. وی با بیان اینکه آژانس بهداشت سازمان ملل متحد نزدیک به 16 میلیون مورد و تاکنون بیش از 640،000 مرگ و میر ثبت کرده است، گفت این یکی از جدی‌ترین موارد این آزانس است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha