کد خبر: بیماران-سکته-مغزی-در-بخش-scu-بستری-می‌شون
۱۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۰:۵۲

معاون درمان وزارت بهداشت از بستری بیماران سکته مغزی در بخش SCU واحدهای منتخب درمانی در سطح کشور خبر داد.

 

دکتر محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت، در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت اذعان داشت: سکته مغزی، دومین علت مرگ ایرانیان بعد از سکته قلبی است.

آقاجانی با اشاره به وقوع سالانه صدهزار سکته مغزی در کشور گفت: امروز درمان‌های پیشرفته‌ای برای این موضوع وجود دارد و می‌توان از مرگ و عوارض ناشی از آن تا حدی جلوگیری کرد. علاوه بر توصیه‌ها برای کنترل فشار خون و قند خون، تنظیم چربی‌های خون و مصرف غذاهای کم نمک و کم چربی و افزایش فعالیت، کنترل وزن به منظور پیشگیری از ابتلا به سکته‌های مغزی، برای درمان برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای در وزارت بهداشت از حدود یک سال پیش آغاز شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه موفق شدیم 55 بیمارستان منتخب در 25 شهر برای درمان سکته حاد مغزی به امکانات مورد نیاز مجهز شوند.

آقاجای توضیح داد: از این پس بیماران سکته مغزی در این بیمارستان‌های منتخب در بخش SCU که ویژه مراقبت از این بیماران است، بستری می‌شوند و درمان‌های نوین دریافت می‌کنند که یکی از شیوه‌های درمانی، استفاده از داروهایی است که لخته خون را داخل رگ مغزی حل و جریان خون را برای بافت مغز برقرار می‌کند.

این مقام مسؤل خاطرنشان کرد: با تلاش وزارت بهداشت این داروها در بیمارستان‌های منتخب تهیه شده و در دسترس پزشکان برای تجویز قرار دارد. همچنین برای کادر درمانی در اورژانس پیش بیمارستانی کد «سما» تعریف شده است تا انتقال بیماران سکته‌های مغزی به واحدهای متخب درمانی در اسرع وقت صورت گیرد.

آقاجانی با تاکید بر این‌که در ابتدای راه هستیم و فعالیت‌های بسیار گسترده ای باید صورت گیرد تا بتوانیم خدمات نوین را به این بیماران ارائه دهیم، بیان داشت: پیشرفت یک سال اخیر قابل قبول است.

 

کد خبرنگار: 41025

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha