کد خبر: بیمارستان-هراسی-یک-معضل-مهم-در-روند-درم
۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۸:۰۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر علی اصغر انجیدنی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت شهر مشهد به لحاظ شیوع کرونا نگران کننده نیست اما با خیز ملایمی تعداد بیماران در حال افزایش است، گفت: مشهد شهر زائر پذیری است اما از عموم مردم درخواست می کنیم در ایام نوروز به این شهر سفر نکنند و همچنان دستورالعمل های بهداشتی را به خوبی رعایت کنند تا شاهد پیک چهارم بیماری نباشیم.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک، رعایت بهداشت دست و فاصله گذاری اجتماعی سه موضوع مهم در کنترل بیماری کووید-19 است، عنوان کرد: اگر فردی مشکوک به کرونا بود حتما در اولین فرصت به پزشک مراجعه کند و هراسی از بستری شدن در بیمارستان نداشته باشد.

دکتر انجیدنی اظهار کرد: متاسفانه مردم از بستری شدن در بیمارستان هراس دارند و تحت شرایط وخیم برای بستری به بیمارستان مراجعه می کنند این در حالی است که در بیمارستانها از بهترین روش های درمانی برای بیماران استفاده می شود.

 دبیر کارگروه مراقبت و درمان کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه همچنین تمام تمهیدات لازم در مراکز سرپایی برای بیماران فراهم شده است ، گفت: توجه به سخنان افرد غیر متخصص و پرهیز از درمان نادرست و نامناسب باعث پیشرفت بیماری می شود و تبعات زیادی را برای سلامتی فرد باقی می گذارد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای واکسیناسیون کرونا انجام شده است و طبق دستور العمل های وزارت بهداشت براساس اولویت به افراد تزریق می شود، گفت: امیدواریم در سال آینده با آماده شدن واکسن ایرانی در کشور شاهد کاهش آمار ابتلا به این بیماری باشیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha