کد خبر: بی‌ثباتی-در-تصمیم-گیری‌های-دولت-به-سل
۲۴ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۲

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از خانه ملت،زهرا شیخی در واکنش به تغییر نظر درخصوص تعویق کنکور، گفت: مشکل اصلی رسانه‌ای شدن موضوع قبل از تصمیم ستاد کرونا است ولو اینکه از ابتدا هم مقرر بود تصمیم نهایی در خصوص زمان برگزاری کنکور توسط ستاد ملی کرونا گرفته شود. وزیر علوم در نشستی که در عصر روز 20 مرداد با حضور وزیر بهداشت و جمعی از نمایندگان مجلس از جمله رئیس کمیسیون آموزش و بهداشت برگزار شد به صراحت اعلام کرد که امکان رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی را ندارد. حال این ابهام وجود دارد که چطور در این بازه زمانی به این نتیجه رسیده که می‌تواند پروتکل‌ها را رعایت کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس بر اساس نگرانی و حساسیتی که در میان خانواده‌ها و داوطلبان وجود داشت، جلسات مکرری پیرامون چگونگی برگزاری کنکور برگزار کرد تا همه پروتکل‌ها برای برگزاری آزمون سراسری فراهم شود چرا که حفظ سلامت داوطلب اولویت نمایندگان است، اظهار کرد: کمیسیون بهداشت و نمایندگان مُصر هستند با نظارت بر حوزه ‌های برگزاری آزمون از رعایت پروتکل‌های بهداشتی اطمینان حاصل کنند.

وی با بیان اینکه عدم ثبات در تصمیم گیری دولت موجب شده علاوه بر سلامت جسمی داوطلبان سلامت روحی و روانی انها نیز تهدید شود، عنوان کرد: ستاد ملی کرونا در حالی حضور روحانی در مراسم رأی اعتماد وزیر پیشنهادی صمت را به دلیل شرایط کرونایی به مصلحت ندانسته که  نمایندگان همه روزه برای انجام امورات مردمی در کنار هم حضور دارند همچنین قرار است میلیون‌ها جوان تحصیل کرده و آینده ساز کشور برای آزمون سراسری در کنار هم بنشینند. از این رو معتقدیم در اخذ این تصمیم‌ها نوعی سیاسی کاری رخ داده و حفظ سلامتی داوطلبان آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم، با بیان اینکه امیدواریم دولت برای تصمیمی اخیر خود در خصوص برگزاری آزمون سراسری پاسخ قانع کننده‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: نمایندگان در کمیسیون آموزش و بهداشت تمام تلاش خود را انجام دادند چرا که اولویت آنها در هر شرایطی حفظ سلامتی داوطلبان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha