کد خبر: تامین-اعتبار-انتقال-آب-سامانه-گرمسیری
۱۸ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۴
تامین اعتبار انتقال آب سامانه گرمسیری ایلام

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، قاسم سلیمانی‌دشتکی ضمن ارائه گزارشی از دیدار های انجام گرفته در تهران از سفر تعدادی از  اعضای ۵ کمیسیون مجلس به ایلام خبر داد و گفت: حدود ۸ الی ۹ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از کمیسیون های مختلف مجلس چون کمیسیون انرژی، امنیتی، اقتصادی، کشاورزی و صنایع به همراه نمایندگان استان در مجلس روز پنجشنبه به قصد بازدید از طرح ها و پروژه های مرزی استان به ویژه سامانه گرمسیری به ایلام سفر می کنند.

سلیمانی دشتکی در ادامه خواستار مطالبه گری و بیان مشکلات توسط مسئولان‌ ذی ربط در این فرصت شد و گفت: در این راستا مسئولان مربوطه طرح های مشکل دار در حوزه راه، کشاورزی، آب منطقه ای، آب فاضلاب شهری و روستایی و پروژه های امتداد مرزی مشخص کنند تا در سفر نمایندگان کمسیون های تخصصی مجلس جهت تامین اعتبار معرفی گردند.

وی سپس از اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات روستایی و مناطق محروم به استان خبر داد و گفت: در رایزنی های صورت گرفته با معاونت توسعه روستایی مناطق محروم ریاست جمهوری و سفر معاون این نهاد به استان و بازدید از مناطق محروم استان موافقت شد تا با ارائه طرح های توجیح دار در قالب زنجیره توليد مثل پرورش ماهی در قفس، طرح های گلخانه ای و ... تا ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار از حوزه این معاونت به استان اختصاص می یابد و این مبلغ سوای میزان اعتباری هست که برای تسهيلات اشتغال روستایی در سال جاری برای استان ایلام مشخص شده است.

استاندار ایلام در ادامه به اختصاص ۳۰۰ ميليارد تومان به پروژه های جهش تولید استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار به طرح ها و پروژه‌ های استان در حوزه های مختلف و در راستای تحقق شعار سال اختصاص یافته است.

وی در ادامه از خبر خوب دیگر در حوزه کشاورزی پرده برداشت و گفت: بعد از توفیقات خوب و ارزشمند در افزایش اراضی کشاورزی و زمین های آبی در استان در جهت تکمیل چرخه سامانه گرمسیری اعتبار بسیار خوبی برای انتقال آب به کنجانچم اختصاص یافته است که‌این مهم می تواند خالق تحول بزرگی در منطقه باشد.

گفتنی است که روز پنجشنبه ۲۰ شهریور ماه تعدادی از نمایندگان اعضای کمسیون های پنجگانه مجلس شورای اسلامی به قصد بازديد از طرح ها و پروژه مرزی استان به ویژه سامانه گرمسیری به ایلام سفر می کنند و در پایان در نشست اقتصاد مقاومتی و شورای برنامه ریزی استان در راستای رفع مسایل و مشکلات استان بحث، گفتگو و تصمیم گیری می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha