کد خبر: ترامپ-می‌خواهد-برخی-محدودیت‌های-سفر
۳۰ دی ۱۳۹۹، ۱۲:۳۰
ترامپ می‌خواهد برخی محدودیت‌های سفر را بر دارد!
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، رئیس جمهور دونالد ترامپ روز دوشنبه گفت که در حال پایان دادن به محدودیت‌های سفر Covid-19 برای مسافران هوایی از اروپا و برزیل است، اقدامی که دولت جدید به سرعت رد کرد. در اعلامیه‌ای، ترامپ گفت این محدودیت‌ها در تاریخ 26 ژانویه، در همان روزی که دستور کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها برای آزمایش مسافران هوایی که به ایالات متحده می‌آیند، اعمال می‌شود، برداشته خواهد شد. اما تا آن زمان، جو بایدن رئیس جمهور خواهد شد و دبیر مطبوعاتی وی در توئیتر خود نوشت که این محدودیت‌ها پابرجاست. دبیر مطبوعاتی بایدن، جن پسکی گفت: با وخیم‌تر شدن بیماری همه‌گیر و انواع واگیردارتر در سراسر جهان، اکنون زمان رفع محدودیت‌های سفرهای بین المللی نیست. در حقیقت، ما قصد داریم اقدامات بهداشت عمومی در اطراف سفرهای بین المللی را تقویت کنیم تا گسترش COVID-19 را بیشتر کاهش دهیم.

توییت جن پسکی درباره رفع محدودیت‌ها توسط دولت جدید

بنا به توصیه تیم پزشکی ما دولت قصد ندارد این محدودیت‌ها را در 26 ژانویه لغو کند. در واقع، ما قصد داریم اقدامات بهداشت عمومی در اطراف سفرهای بین المللی را تقویت کنیم تا بیشتر گسترش COVID-19 را کاهش دهیم. - جن پسکی (jrpsaki) محدودیت‌های مسافرتی که سال گذشته اعمال شد مانع سفر بیشتر افراد فاقد تابعیت یا اقامت ایالات متحده از مناطق آسیب دیده به ایالات متحده شد. در اعلامیه ترامپ گفته شده كه محدودیت ها برای اروپا و برزیل برداشته خواهد شد زیرا ایالات متحده اطمینان دارد كه آن‌ها برای دستیابی به آزمایشات منفی برای مسافران هوایی به آمریكا آمادگی دارند. محدودیت‌هایی برای چین و ایران ایجاد می‌شوند.

ترامپ: آزمایش منفی برای آمدن به ایالات متحده نیاز است!

CDC در این ماه اعلام کرد که از 26 ژانویه، تمام مسافران هوایی سایر کشورها باید قبل از آمدن به ایالات متحده آزمایش منفی داشته باشند. ترامپ و محدودیت‌های کروناویروس اگر محدودیت‌ها مطابق با اعلامیه ترامپ برداشته شود، مسافران از انگلستان، منطقه شینگن در اروپا، ایرلند و برزیل هنوز باید آزمایش منفی داشته باشند. یک مقام کاخ سفید گفت: اما محدودیت‌های کنونی که شهروندان غیر آمریکایی را که طی 14 روز گذشته به آن کشورها رفته‌اند، برداشته می‌شوند. ترامپ گفت که محدودیت‌های موجود برای چین و ایران را تا حدی نگه می‌دارد زیرا عدم همکاری آن‌ها با ایالات متحده تاکنون در مبارزه با همه گیری، همکاری آن‌ها در رابطه با جواب آزمایش را مورد تردید قرار داده است. CDC در اواخر ماه دسامبر اعلام کرد که پس از کشف گونه جدیدی از کروناویروس در کشور که احتمال انتقال آن بیش‌تر است، مسافران هوایی انگلیس باید قبل از عزیمت به ایالات متحده آزمایش منفی داشته باشند. بر اساس گزارش هفته گذشته CDC، نوع کشف شده در انگلیس از روز چهارشنبه حداقل در 10 ایالت کشف شده است. تصور می‌شود که قابل انتقال است اما کشنده نیست. طبق اعلام دانشگاه جان هاپکینز، بیش از 2 میلیون نفر در سراسر جهان در اثر Covid-19 جان خود را از دست داده‌اند. بر اساس تعداد گزارشات NBC News، در ایالات متحده بیش از 399،800 مرگ و بیش از 24 میلیون مورد رخ داده است.  

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha