کد خبر: ترکیه-در-برابر-انتقاد‌ها-و-تحریم‌های
۲۲ مهر ۱۳۹۹، ۱۸:۳۵
ترکیه در برابر انتقاد‌ها و تحریم‌های احتمالی اروپا!

آلمان به ترکیه در مورد تحریک در شرق مدیترانه هشدار می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری سلامت به نقل از Yahoo، وزیر امور خارجه آلمان، هیکو مائاس روز سه شنبه گفت، ترکیه باید از تحریک بر سر یک اختلاف درباره گاز در شرق مدیترانه خودداری کند و همچنین افزود آلمان در همبستگی با قبرس و یونان به عنوان شرکای اتحادیه اروپا ایستاده است.

مائاس قبل از پرواز به قبرس و یونان در برلین گفت: اگر دولت علاقه مند به گفتگو باشد، آنکارا باید به تعامل بین تنش زدایی و تحریک پایان دهد، همانطور که بارها تأیید کرده است.

وی از ترکیه خواست تا برای گفتگو حاظر باشد و از آنکارا خواست که اکتشاف گاز در مناطق جنجالی دریا را از سر نگیرد.

یک کشتی ترکی روز دوشنبه برای انجام بررسی‌های لرزه‌ای در شرق مدیترانه به راه افتاد و باعث شد یونان خواستار جدید خشمگینانه تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه آنکارا را به طور متوالی بر سر حقوق اکتشافات دریایی صادر کند.

یونان می‌گوید تا زمانی که کشتی Oruc Reis در منطقه در حال بررسی باشد، با این کشور گفتگو نمی‌کند!

سخنگوی دولت روز سه شنبه گفت یونان تا زمانی که کشتی پیمایشی ترکی Oruc Reis در آب‌های فلات قاره خود باقی بماند، در مذاکرات اکتشافی با ترکیه وارد نخواهد شد.

ترکیه در برابر اروپا

استلیوس پتساس به رادیو اسکای گفت: تا زمانی که کشتی اورچ رییس در منطقه باشد، ما تماس‌های اکتشافی با ترکیه برقرار نخواهیم کرد.

روز دوشنبه، یونان گفت تصمیم آنکارا برای ارسال کشتی به نزدیک کاستلوریزو، یک جزیره یونانی در نزدیکی سواحل ترکیه، تشدید عمده و تهدید مستقیم برای صلح در منطقه است.

ترکیه ماه گذشته کشتی را از آب‌های مورد اختلاف در شرق مدیترانه خارج کرده بود تا اجازه دیپلماسی را قبل از اجلاس اتحادیه اروپا که در آن تحریم‌ها علیه ترکیه مورد بحث قرار گرفت، به اجرا بگذارد.

در این اجلاس اتحادیه اروپا گفت اگر ترکیه عملیات خود را در منطقه ادامه دهد، تحریم‌ها می‌توانند به محض دسامبر اعمال شوند.

مترجم: سید محمد معین حبیبی پاسدار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha