کد خبر: تشدید-طرح-بیماریابی-کرونا-در-قالب-طرح-ش
۱۹ اسفند ۱۳۹۹، ۱۷:۴۴

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از  وبدا، دکتر سعید نمکی، در حاشیه همایش تبیین برنامه نوروزی و تشدید گام چهارم بسیج ملی طرح شهید سلیمانی که با حضور فرمانده سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، ضمن تشکر از سردار سلیمانی در همکاری با تشدید طرح بیماریابی در استمرار طرح شهید قاسم سلیمانی، گفت: در دوره قبل با همکاری مجدانه در سازمان بسیج و همیاری مردم شریف و دستگاه‌ هایی نظیر هلال احمر، سازمان‌ های مردم نهاد، صدا و سیما و نیروهای مسلح، نیروی انتظامی، استانداران، فرمانداران، بخشداران و همه عزیزان دست اندرکار در وزارت کشور، همکاری وزیر محترم کشور و بقیه وزارتخانه ‌ها و دستگاه‌ ها در اجرای طرح شهید سلیمانی دستاورد بسیار مطلوبی حاصل شد و هدف گذاری که در این زمینه صورت گرفته بود به مراتب بیش از انتظار محقق شد.

وی با اشاره به ویروس جهش یافته انگلیسی بیان کرد: با توجه به وجود ویروس جهش یافته و گرفتاری سنگین همکاران ما به دلیل ابتلای بالا به این ویروس در استان خوزستان، در فاز جدید طرح شهید سلیمانی و به کمک عزیزان در سازمان بسیج، قرار است در مدت یک ماه بتوانیم به شکل گسترده بیماریابی را تشدید کنیم و تست‌ ها را بالا بریم. البته در حال حاضر نیز روزانه 20هزار تست تنها در استان خوزستان انجام می‌ شود. این روش را در کلیه استان‌ ها نیز پیگیری خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با اشاره به اهمیت بحث ایزوله و قرنطینه مبتلایان به کرونا در محیط‌ های قرنطینه، ادامه داد: در این زمینه نیز عزیزان ما در سازمان بسیج بیشتر به ما کمک خواهند کرد. با توجه به سرکشی ویروس نباید اجازه دهیم که موارد ویروس جهش یافته در جامعه بیشتر شده و بچرخد. در همین راستا، همکاران ما در هلال احمر و در جهت انجام غربالگری‌ ها در ورودی مرزها و همچنین سایر دستگاه‌ ها نیز کمک خواهند کرد.

پیرو تقاضاهای مکرر ما مردم از سفر پرهیز کنند

وزیر بهداشت همچنین درخصوص سفرهای نوروزی تاکید کرد: در این زمینه از مردم تقاضا داریم گرچه ممنوعیت سفر به برخی مناطق غیر قرمز و غیرنارنجی را اعلام نکرده باشند، اما همانطور که رهبر معظم انقلاب و همچنین رییس جمهور در جلسه ستاد ملی کرونا فرمودند، خواهشم آن است که پیرو تقاضاهای مکرر ما مردم از سفر پرهیز کنند. این طرح زمانی موفق خواهد بود که جمعیت سیال و مواج نداشته باشیم. اگر قرار باشد ما خانه به خانه به دنبال ویروس جهش یافته باشیم، اما مردم جابجا شوند، تمام برنامه‌ ریزی‌های ما را بر هم خواهند ریخت. بنابراین، مردم از سفر بپرهیزند تا بتوانیم این طرح را در یک ماه آینده به خوبی اجرا کنیم و در پایان شاهد مملکتی عاری از ویروس داشته باشیم و یا موارد ابتلا را به حداقل ممکن رسانده باشیم.

در ادامه، سردار سلیمانی، رییس سازمان بسیج مستضعفین نیز با اشاره به همکاری و کمک به وزارت بهداشت در مبارزه با ویروس کرونا و همچنین گفتگوی تصویری با فرماندهان سپاه ‌های استانی و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور در زمینه طرح تشدید اقدامات مبارزه ملی با کرونا در طرح شهید قاسم سلیمانی، گفت: در این زمینه بحث مفصلی با استان ‌ها انجام شد. در این طرح تمرکز بر بیماریابی و قطع زنجیره انتقال ویروس است و در مدت یک ماه در دو پروژه 15 روزه همراه با دانشگاه‌ ها و سایر دستگاه ‌ها در خدمت ملت ایران خواهیم بود.

وی عنوان کرد: در همین جا لازم است از همکاری مردم عزیز در مراحل قبلی اجرای طرح تشکر کنیم و با سازماندهی 250 هزار بسیجی در قالب تیم‌ های حمایتی و نظارتی و مراقبتی و تیم‌ های مشترکی که با وزارت بهداشت و درمان در اقصی نقاط کشور و همین طور سازماندهی اقشار بسیج برای نقش آفرینی در آموزش و فرهنگ سازی، بیماریابی و تمرکز بر قطع زنجیره ویروس در محیط‌ های اجتماعی، قشری و صنفی، مرحله جدیدی از طرح را آغاز خواهیم کرد. امیدواریم به فضل الهی و توجهات حضرت ولیعصر (عج) بتوانیم شرایط خوبی را رقم بزنیم.

وی تاکید کرد: به ویژه در این مرحله تمرکز باید بر استان‌ هایی باشد که نرخ ابتلا بیشتر است و یا شهرهایی که قرمز و نارنجی هستند. البته این طرح در سراسر کشور عملیاتی خواهد شد، اما تمرکز در شهرهای قرمز و نارنجی بیشتر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha