کد خبر: تغذیه،-کرونا-و-واکسیناسیون؛-محورهای-ب
۲۱ دی ۱۴۰۰، ۸:۳۷

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ابراز کرد: پویش بسیج ملی تغذیه سالم هر ساله برگزار می شود که امسال تغذیه، کرونا و واکسیناسیون مهمترین محورهای مورد بحث در این طرح هستند که تا 30 دی ماه در مناطق تحت پوشش دانشگاه اجرایی می شود.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت به نقل از وبدا،دکتر زهرا اباصلتی، با اشاره به اینکه تغذیه قبل و بعد از ابتلا به کرونا و بعد از واکسیناسیون مورد تاکید این طرح است، گفت: با شیوع سویه اومیکرون برنامه های بسیج ملی تغذیه، بیشتر  به صورت مجازی برگزار می شود.

وی بیان کرد: آموزش های لازم به کارشناسان تغذیه مراکز بهداشتی داده شده است تا ضمن ارائه مراقبت های بهداشتی به اطلاع عموم مردم برسانند.

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه های آموزشی ویژه معلمین در قالب آموزش ضمن خدمت در خصوص تغذیه سالم ارائه شده است، ادامه داد: گروهی از افراد نیز در قالب مربیان و مبلغین آموزش تغذیه در جامعه آموزش دیده اند که از آن جمله می توان به اموزش طلاب و روحانیون به همت سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد کشاورزی ، کارشناسان بهداشتی کارخانه های مواد غذایی اشاره کرد.

دکتر اباصلتی با اشاره به اینکه توصیه های مهم تغذیه در کرونا و بعد از واکسیناسیون کرونا از جمله موضوعاتی است که در این دوره های آموزشی گنجانده شده است، عنوان کرد: استفاده از گروه های غذایی متنوع، جایگزینی غذایی در راستای تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از ابتلا به کرونا با کمک تغذیه سالم، آموزش تغذیه سالم در راستای تقویت سیستم ایمنی بدن و پرهیز از غذاهای سرخ شده و پر نمک که موجب اختلال در سیستم ایمنی بدن می شود از موضوعات مورد تاکید در این خصوص است.

وی با بیان اینکه مصرف نوشیدنی های خیلی شیرین مانند نوشابه های گازدار، آب میوه ها و شربت های صنعتی ، مصرف بی رویه فست فودها ، مصرف کم مایعات از جمله مهمترین آنها یعنی آب، می تواند در تضعیف سیستم ایمنی بدن موثر باشد، گفت: قبل و بعد از واکسیناسیون کرونا مصرف مایعات بخصوص آب در حفظ سلامت بدن و تاثیرگذاری واکسن بر سیستم ایمنی بدن بسیار موثر است.

دکتر اباصلتی با اشاره به اینکه مصرف یک ماده غذایی خاص ضرورتا به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک رسانی نمی کند بلکه می توان از همان گروه مواد غذایی، سایر غذاها را مصرف کرد تا همان تاثیر را بر سیستم ایمنی بدن ایفا کند، گفت: در خصوص مصرف مکمل ها نیز باید توجه داشت که مصرف خودسرانه آنهامی تواند خطرات زیادی را به همراه داشته باشد از همین رو تمام مکمل ها زیر نظر پزشک معالج باید مصرف شود فقط در خصوص مکمل ویتامین دی چون اکثر مردم ما از آفتاب بهره کمی می برند، می توان به صورت ماهیانه یک مکمل 50 هزار واحدی ویتامین دی مصرف کرد که نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن ایفا می کند .

وی تاکید کرد: اما مهمترین راه برای جلوگیری از ابتلا به بیماری کرونا، همچنان رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، شستشوی مکرر دست ها و تکمیل واکسیناسیون است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha