کد خبر: تغییر-مسیر-ترانزیت-مواد-مخدر-از-خشکی-به
۸ شهریور ۱۴۰۰، ۱۳:۴۷
تغییر مسیر ترانزیت مواد مخدر از خشکی به دریا

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پايگاه خبری پلیس، سردار "جلال ستاره" در آيين تکريم و معارفه فرمانده مرزباني استان بوشهر با گرامي داشت هفته دولت اظهار داشت: با توجه به طراحي توطئه‌هاي جديد از سوي آمريکا با همکاري ايادي آنان در کشورهاي حاشيه خليج‌فارس بايد مراقب ترفندهاي آنان باشيم.

وي حفظ امنيت منطقه خليج‌فارس را يکي از اولويت‌های کشور دانست و افزود: براي حفظ امنيت خليج‌فارس از مدت‌ها قبل گارد ساحلي جمهوري اسلامي ايران با کشورهاي منطقه تعامل داشته است.

جانشین فرمانده مرزبانی ناجا برخورد قاطع با قاچاق کالا و مواد مخدر را يکي از اولويت‌ها دانست و تصریح کرد: با توجه به تغيير مسير ترانزيت مواد مخدر از خشکي به سمت دريا بايد همه کشورهاي منطقه در اين عرصه فعاليت کنند.

وی با اشاره به شرايط افغانستان و افزايش مهاجرت ساکنان اين کشور به کشورهاي مختلف تصريح کرد: در مرزهاي شرقي هيچ مشکل خاصي وجود ندارد البته تعدادي از مردم ستم‌ديده افغانستان براي ورود به جمهوري اسلامي ايران به مرزهاي شرقي مراجعه مي‌کنند که با کمال تکريم و احترام با اتباع افغاني برخورد مي‌شود.

سردار "ستاره"  گفت: ما در، درد و رنج مردم افغانستان شريک هستیم و با آنان احساس همدردي مي‌کنيم و از مردم شریف افغانستان تقاضا داریم، بدون توجه به تبليغات ‌‌به مرزها مراجعه نکنند و در کشور خودشان بمانند تا ان‌شاءالله مشکلاتشان برطرف شود.

وي با بيان اينکه مهاجران افغاني که به مرزهاي ايران مراجعه مي‌کنند با کمال تکريم و احترام با آنان برخورد مي‌شود و غالباً به کشور خودشان برگردانده مي‌شوند گفت: روزانه شايد به‌ صورت متوسط 2 هزار نفر براي ورود به ايران به مرزها مراجعه مي‌کنند.

جانشين فرمانده مرزباني ناجا با اشاره به اینکه استان بوشهر در عرصه مقاومت و دلاورمردي جايگاه مهمي در کشور دارد، افزود: مردم دلوار استان بوشهر به فرماندهي سردار "رئيسعلي دلواري" در تاريخ ايران برجسته‌ترين مقاومت در برابر استعمارگران انجام داده‌اند که نشان از جايگاه استان در عرصه مقابله با استکبار و استعمار است.

سردار ستاره با بيان اينکه مرزباني ناجا از هر طرحي براي تأمين معيشت مردم ساحل‌نشين استقبال مي‌کند، گفت: در اين راستا چند طرح و برنامه مورد توجه مرزباني ناجا قرار دارد که ساماندهي شناورها سفاري و تجاري از آن جمله است.

وي با اشاره به فعال شدن تعاوني لنج‌داران تجاري و سفاري بیان داشت: در راستاي توجه بيشتر به شناورهاي سنتي در بنادر بايد به بخشي از صادرات و واردات کالاها به تعاوني لنج‌داران واگذار شود.

جانشين فرمانده مرزباني ناجا تجميع بنادر را يک ضرورت دانست و افزود: با توجه به اينکه به فاصله هر 8 مايل دريايي يک حوضچه و بندر استقرار دارد و کنترل اين حجم حوضچه قدري مشکل است بايد بنادر تجميع شود تا خدمات به شناورها و فعاليت شناورهاي تجاري در تخليه و بارگيري کالا افزايش يابد.

سردار "ستاره"  باتأکيد بر حفظ ذخاير آبزيان در خليج‌فارس، افزايش طرح‌هاي آبزي پروري را يک ضرورت دانست و تصريح کرد: بايد شناورهاي صيادي در راستاي حفظ ذخاير آبزيان ساماندهي شود.

گفتنی است، در اين مراسم از زحمات و خدمات مجاهدانه سردار "ولی ا... رضایی نژاد" در طول مدت تصدي فرماندهي مرزباني استان بوشهر تقدير به عمل آمد و سرهنگ "یدا... شرفی" به عنوان فرمانده مرزباني استان بوشهر معرفي شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha