کد خبر: تقدیر-استاندار-از-نگاه-ویژه-و-خدمات-هلا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۳:۳۹
تقدیر استاندار از نگاه ویژه و خدمات هلال‌احمر در قالب طرح "نذر آب3"

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ دکتر موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان در این دیدار با تقدیر از نگاه ویژه هلال احمر به استان افزود: سیستان و بلوچستان ۱۲ درصد مساحت و پهنه وسیعی از مرزهای کشور را به خود اختصاص داده است. این موارد به همراه مشکلاتی که از دیرهنگام در استان وجود داشته، پدیده خشکسالی و سایر پدیده های جوی، باعث ایجاد مشکلات فراوان در استان شده که برطرف کردن این مشکلات، نیازمند توجه ویژه است.

دکتر موهبتی تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر همواره در بحران‌های استان نقش تاثیرگذار داشته است، حوادث طبیعی همچون سیل، خشکسالی و گردوغبار خسارات زیادی در استان به جا گذاشته و پدیده خشکسالی علاوه بر مشکلات زیست محیطی در بحث اقتصادی هم مردم را دچار خسارت کرده تا جایی که خسارات سیل به کشاورزی و خانه‌های مردم در سال گذشته حدود ۵ هزار میلیارد بوده و امسال هم حدود بیش از ۹۰۰ میلیارد تومان خسارات به کشاورزی وارد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دوستان ما در هلال احمر خدمات زیادی به مردم استان ارائه کرده‌اند، امیدواریم به لحاظ تجهیز امداد هوایی و بالگرد هم تمهیدات ویژه ای از سوی جمعیت هلال‌احمر به استان ارائه شود.

دکتر موهبتی تاکید کرد: ما نه تنها از هلال احمر انتظار خدمات رسانی در حوادث را داریم بلکه انتظار داریم این نهاد بشردوستانه در زمینه فرهنگ سازی در تمام سطوح از جمله جوانان، داوطلبان و امدادگران و در حوزه های ایثار و بشردوستی به ما کمک کند.

اجرای طرح نذر آب در 6 شهرستان سیستان و بلوچستان

رئیس جمعیت هلال احمر نیز در این دیدار با بیان اینکه نگاه ما در جمعیت هلال احمر توجه ویژه به اصل شایسته سالاری بدون توجه به قومیت و مذهب است، افزود: مدیرعامل سیستان و بلوچستان از برادران خوب اهل سنت است.

دکتر همتی افزود: سیل امسال در سیستان و بلوچستان خیلی خوب مدیریت شد و من و همکارانم از محل وقوع سیل در این استان هم بازدید داشتیم.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح "نذرآب" در ۶ شهرستان استان سیستان و بلوچستان اجرا می‌شود، افزود: برای هر استان که خدمات معیشتی، درمانی و خدماتی در حوزه برخورد با تنش آبی در قالب نذر آب ارائه خواهد شد استان معین تعیین شده است و امروز از شهرستان خاش که استان معین آن تهران بوده و در این شهرستان در حال ارائه خدمات است، بازدید خواهیم کرد.

دکتر همتی گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان هماهنگ کننده‌ای که امین مردم است در طرح نذر آب، توانسته کمک‌های خیرین در سراسر کشور را جمع آوری کند و به دست نیازمندان در روستاهای سیستان و بلوچستان برساند، چراکه این مردم از بلاهای طبیعی همچون خشکسالی آسیب دیده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر همچنین به برگزاری جلسه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان اشاره کرد و گفت: در این نشست پیشنهاد شد تا با راه اندازی شرکت دانش بنیان، داروی موردنیاز استان سیستان و بلوچستان را تولید و کارخانه داروسازی ایجاد کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha