کد خبر: تلاش‌های-هلال‌احمر-برای-مقابله-با-کر
۱۰ شهریور ۱۴۰۰، ۱۰:۰۷

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمر در خصوص اهم فعالیت های انجام شده برای مقابله با کرونا در استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از اوج گیری کرونا در استان سیستان و بلوچستان در ماه های اخیر، به منظور کمک به سلامت مردم منطقه و با توجه به شیوع گسترده سویه دلتا کرونا در استان، جمعیت هلال‌احمر وظیفه خود دانست که در این شرایط به کمک دانشگاه علوم پزشکی شتافته و بر این اساس چندین برنامه  که از قبل طراحی و تدوین شده بود، اجرایی شده که مهم ترین آن افتتاح قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا بود.

وی افزود: با توجه به شرایط استان سیستان و بلوچستان قرارگاه مرکزی مبارزه و پیشگیری از کرونا 17 تیر ماه سال جاری افتتاح و چندین محموله در قالب پیشگیری و درمان کرونا وارد استان سیستان و بلوچستان شده و در شهرستان های مختلف بین مردم و بیماران نیازمند توزیع شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: این محموله ها شامل ماسک، کپسول اکسیژن، دستگاه اکسیژن ساز خانگی، محلول ضدعفونی کننده و سایر اقلام مورد نیاز بود که از طریق بانک امانات جمعیت هلال احمر به صورت رایگان در بخش پیشگیری و درمان در حوزه سلامت در اختیار افراد آسیب پذیر قرار گرفت.

قوسیان مقدم ادامه داد: تعامل با مدیران محلی و مدیریت صحیح در توزیع اقلام بهداشتی و ارائه آموزش های لازم به بهره وران از جمله اقدامات موثر در سیستان و بلوچستان بود. تداوم در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، طرح ناظران سلامت، توزیع ماسک و مواد ضد عفونی کننده در اماکن عمومی، در کاهش آمار مرگ و میر در استان سیستان و بلوچستان نقش بسزایی داشت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: تولید محتواهای آموزشی و توزیع بروشورهای پیشگیری از کرونا با استفاده از ظرفیت خانه های هلال روستایی و آموزش روستاییان به صورت مستمر در جهت رعایت اصول بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی و استفاده مداوم از ماسک در اجتماعات نیز از جمله اقداماتی بود که در استان سیستان و بلوچستان به سرانجام رسید.

وی افزود: غربالگری و پایش مسافرین ورودی و خروجی در مبادی مرزهای زمینی از اسفند 99 تاکنون ادامه دارد و کلیه مسافرین ورودی به کشور از طریق سه مرز میلک در شهرستان هیرمند، مرز میرجاوه و ریمدان شهرستان چابهار پس از پایش مجوز ورود داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک به مراکز قرنطینه مرزی ارجاع داده می شوند.

قوسیان مقدم در پایان گفت: همکاری امدادگران و اعضای جوان در مراکز واکسیناسیون تجمیعی کرونا در قالب طرح یاران جوان به واکسیناسیون سراسری سرعت بخشید و همکاری با دانشگاه علوم پزشکی استان سیستان و بلوچستان در 4 شهرستان هیرمند، دلگان، نیمروز، زابل  و یک مرکز سیار در شهرستان هیرمند برای پوشش هفت روستا به صورت مشخص انجام شد. 122 نفر از اعضای جوان هلال احمر در واکسیناسیون مشارکت داشتند و 4 هزار دز تزریق واکسن توسط هلال احمر انجام شد. این اقدامات هلال احمر در کنار تلاش های دانشگاه علوم پزشکی سبب شد تا امروز در استان سیستان و بلوچستان میزان مرگ و میر به کمترین میزان برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha