کد خبر: تمدید-اجرای-برنامه-پیشگیری-از-تنبلی-چش
۱۴ مهر ۱۳۹۹، ۱۶:۲۴
تمدید اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم

به گزارش گروه استان های خبرگزاری سلامت به نقل از  روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ غلامحسین رنجبر از تمدید اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم در هرمزگان خبر داد و افزود : از اواخر مرداد ماه تاکنون 13 هزار و 16 کودک 3 تا 6 سال مورد سنجش بینایی قرار گرفته اند بنابراین زمان اجرای برنامه با توجه به اپیدمی کرونا و لزوم دسترسی بیشتر خانواده ها تا پایان سال جاری تمدید شد.

مدیر کل بهزیستی هرمزگان تصریح کرد : در سال جاری با توجه به اوج گیری بیماری کرونا و همزمانی آن با آنفولانزای نیمه دوم سال ، زمان و نحوه اجرای برنامه کشوری پیشگیری از آمبلیوپی تحت تاثیر قرار گرفت .از جمله اینکه تنها ابزار انجام غربال کودکان در سال جاری با دستگاه است و تعداد پایگاهها در سراسر استان به 15 پایگاه ثابت وسیار کاهش یافته است .

غلامحسین رنجبر افزود: طرح پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان 3 تا 6 سال با هدف کاهش بروز تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی از طریق تشخیص و درمان به موقع بیماری در سنین طلایی یعنی کمتر از پنج سال انجام می شود.

به گفته مدیر کل بهزیستی هرمزگان، همکاری والدین و مراجعه به پایگاه های تعیین شده در ادارات بهزیستی شهرستانها کمک خواهد کرد تا فرزندانی سالم داشته باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha