کد خبر: تنش‌های-فیزیکی،-احساسی-و-فعال-در-عملک
۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۵۲

به گزارش طبنا(خبرگزاری سلامت)، بدن ما شبکه‌ای از میلیاردها سلول زنده است، بنابراین وضع سلامت ما تصویری از چگونگی سالم یا ناسالم بودن سلو‌ل‌های ما است.

براساس گزارش «تک اکسپلوریست»، داشتن سلول‌های سالم به این موضوع اشاره دارد که بدن ما سالم است و در مقابل وجود سلول های ناکارآمد به این معنی است که بدن ما بیمار است.

گفتنی است؛ سلول‌ها همیشه در معرض تنش‌های فیزیکی، احساسی و فعال قرار می‌گیرند و این امر موجب بی‌فایده شدن آنها و در نتیجه بروز بیماری می‌شود.

با این حال چه چیزی سبب تغییر سلول‌های سالم و بروز بیماری می‌شود؟

این مطالعه نشان می‌دهد که علاوه بر اختلال ژنی که سلول‌ها را تنظیم می‌کند عوامل دیگری در بدرفتاری سلول‌ها شرکت دارند که یکی از آنها متابولیسم است.

از همین رو دانشمندان شروع به مطالعه متابولیسم میتوکندری کردند. میتوکندری اندامکی با ساختار تخصصی در سلول است که به نوبه خود مواد مغذی را به انرژی تبدیل می‌کند. آنها با استفاده از روش‌هایی از جمله اصلاح کریسپر ژن و مطالعه توالی ژنتیکی رفتار لنفوسیت‌ها (سلول‌های ایمنی) و زیست‌شیمی را مورد بررسی قرار دادند.

محققان دریافتند که متابولیسم داخل لنفوسیت‌ها، سلول‌های ایمنی را برای افزایش و تقلید از یک عملکرد خاص،‌ فعال می‌کند.

طبق این گزارش، این شواهد درک دیگری از بیولوژی سلول‌های ایمنی را ارائه و همچنین راه‌ را برای درمان اختلال سلول‌ها و بیماری‌های مرتبط مانند سرطان هموار می‌کند.(فارس)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha