کد خبر: تهران-چه-میزان-هوشمند-شد؟
۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۲:۵۱

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت به نقل از  معاونت ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، علی اصغر قائمی در هفتمین جلسه شورا و در واکنش به گزارش  فرجود مدیر عامل سازمان سـازمان فناوري اطـلاعات و ارتباطات شهرداري تهران گفت: مستحضر هستید ما امسال در سال سوم برنامه سوم توسعه شهر تهران قرار داریم و خوشبختانه در احکامی که در هوشمند سازی در برنامه دیده شده به میزان زیادی کمیت ها مشخص شده است.حال  سوال من این است که با توجه به اینکه شعار دوره پنجم تحقق شهر هوشمند بوده است و اقدامات ستادی در این زمینه صورت گرفته سرجمع میزان تحقق و دستیابی به شهر هوشمند را چقدر ارزیابی می کنید و ما به چه میزان موفقیت دست پیدا کردیم؟

وی در ادامه افزود: رتبه شهر تهران در رتبه بندی بانک جهانی از سال 86 تا 96 از 176 به رتبه 25 ارتقا پیدا کرد که  ناشی از ساده سازی فرایند های شهرداری بود اما در 4 سال گذشته به زیر 80 رسیده علت این افت رتبه را که عمدتا ناظر بر عملکرد فاوای شهرداری هست در چه بوده است؟

قائمی افزود: موضوع بعدی  را ارجاع می دهم به سند برنامه سوم که  در بیشتر شاخص های کمی صحبت از اس ال ای  99.999 شده است این یعنی میزان مجاز قطعی سرویس ها در طول سال معادل 5 دقیقه 15 ثانیه باشد اما در همین سال 1400 دو بار *دان تایم حدود 10 ساعت داشتیم این یعنی اس ال ای به سطح 99.8 تنزل دادن و این ها به هیچ عنوان با هم تطابق ندارد و امیدوارم در این دوبار داده از اطلاعات ارزشمند شهرداری از بین نرفته باشد.

وی گفت: روند ممیزی نیز نشان می دهد بازگشت به روال های قدیمی دارد و در حالی که   آخرین اجرای ممیزی در سال 85 برگزار شد اساسا روند ممیزی تغییر بنیادین کرد اما حالا  برگشت به روال قدیمی جای بررسی دارد.

قائمی در پایان گفت: چه مقدار از فرایند های شهرداری و فرایند های که در تعامل با سایر سازمان ها که در حوزه مدیریت شهری مربوط می شوند موفق به ساده سازی و تسهیل امور مربوط به شهروندان شده است؟

*دان تایم: (Downtime) به مدت زمانی اشاره می‌کند که طی آن یک ماشین (به ویژه یک سیستم رایانه‌ای) غیرقابل دسترسی است یا قادر به انجام وظیفه اصلی خود نیست. در چنین حالتی اصطلاحا گفته می‌شود سیستم در وضعیت دان (Down) قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha